וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בניו יורק הסתיים בעליות חדות

שמואל שוסטר

20.3.2008 / 22:30

המדדים בוול סטריט ננעלו בעליות שערים חדות. הנאסד"ק והדאו ג'ונס הוסיפו מעל 2% לערכם. הבנק הפדרלי ממשיך להזרים כסף לשוק

הודעת הבנק הפדרלי על העמדת הלוואות בהיקף של 75 מיליארד דולר לבנקי ההשקעות הגדולים של וול סטריט שלחה השווקים לעליות שערים חדות בסיום המסחר. מדד הבנקים זינק ב-7.2%, כאשר עיקר העלייה נובעת מעליות גבוהות במיוחד במניות הבנקים הגדולים בארה"ב, וביניהן: מורגן סטנלי, מריל לינץ’ וליהמן ברדרס. הירידה החדה במחירי הנפט והזהב גברו על נתוני דרישות האבטלה השלילים ושלחו את השווקים של וול סטריט לעליות.

מדד נאסד"ק עלה ב-2.2% לרמה 2,258 נקודות וסיכם עליה שבועית של 1.9%. מדד דאו ג'ונס התחזק ב-2.2% לרמה של 12,366 נקודות והוסיף 3% בסיכום שבועי. מדד S&P 500 טיפס ב-2.4% לרמה של 1,329 נקודות והתחזק ב-3% במהלך השבוע.

הבנק הפדרלי נקט היום בצעד נוסף שנועד לתמוך במגזר הפיננסים האמריקאי, כאשר הודיע כי יעמיד בשבוע הבא הלוואות בהיקף של 75 מיליארד דולר לבנקי ההשקעות הגדולים של וול סטריט. במקביל הרחיב הפד את מגוון האג"ח שיקבל כבטחונות להלוואות, והודיע כי יסכים לקבל אג"ח מגובות משכנתאות כמו גם אג"ח מגובות הלוואות למימון נדל"ן מסחרי.

המכרז, אשר יתבצע ביום חמישי, מהווה חלק מתוכנית עליה הודיע הבנק הפדרלי לפני שבוע, במסגרתה יעמיד הלוואות בסך 200 מיליארד דולר לבנקים, והסכים לקבל כבטחונות חלק מהאג"ח מגובות משכנתאות המכבידים על מאזני הבנקים הגדולים בארה"ב ואשר הסבו להם הפסדים בסך מיליארדי דולרים. מכרזי הבנק הפדרלי יתבצעו מדי שבוע.

מחיר הזהב סיכם את הנפילה השבועית החדה ביותר מזה 25 שנים וננעל במחיר של 920 דולר לאונקיה. מחיר הנפט נפל לרמה של 101.84 דולר לחבית. מחיר הזהב נפל לאחר שהדולר התחזק מול המטבעות המרכזיים בעולם, ולנוכח חששות כי האטה בכלכלה העולמית, בהובלת כלכלת ארה"ב, צפויה להביא לירידה בביקוש לחומרי גלם.

מניית ויזה, זינקה ב-13.9% ביום השני למסחר במנייה. חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם, שברה את שיא גיוס הכספים מהנפקה לחברה אמריקאית בבורסות ניו יורק לאחר שגייסה שלשום 17.9 מיליארד דולר. מניית החברה זינקה אמש ב-35% - יום המסחר הראשון לחברה בבורסה.

עם המניות שנהנו מעליות השערים בוול סטריט ניתן למנות את חברת ציוד התקשורת מלנוקס, את יצרנית גלולת הצילום גיוון אימג’ינג, את יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון, את מניית חברת איתור הרכבים איתוראן ואת יצרנית תוכנות האבטחה צ’ק פוינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully