וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות גידור אמריקאיות הרוויחו מיליונים מנפילתה של בר סטרנס בעקבות הימור שמניית הבנק תתרסק

סוכנויות הידיעות

20.3.2008 / 16:54

ה-SEC חושדת שלמשקיעים היה מידע פנים



קרנות גידור גדולות בארה"ב הרוויחו מיליוני דולרים מהתמוטטותה של מניית בר סטרנס, דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל". בעוד שרבים הפסידו סכומים גדולים ביניהם מיליארדרים ועובדי הבנק הפשוטים כאחד, היו משקיעים שהימרו שמניית הבנק תיפול וזכו בקופה.



בין הקרנות שהצליחו לחזות את קריסת הבנק מצויים הארבינגר קפיטל פרטנרס (Partners Capital Harbinger), גרינלייט קפיטל (Greenlight Capital), טרמבלנט קפיטל גרופ (Tremblant Capital Group) ופולסון (Paulson & Co), כך לפי גורמים המקורבים לחברות.



לפי הדיווח ב"ג'ורנל", הארבינגר קפיטל, קרן גידור בשווי 19 מיליארד דולר, רכשה בקיץ 2007 את מניות הבנק במכירה בחסר והחזיקה בהן עד יום שני האחרון. בתקופה זאת צנחה מניית בר סטרנס משער של 150 דולר ל-5 דולרים בלבד (ירידה של 96.7%). במכירה בחסר המשקיע מקבל בהשאלה מניות ומוכר אותם תוך תקווה ששערן יירד בעתיד. לאחר מכן הוא קונה אותן שוב. אם שער הקנייה נמוך משער המכירה המוקדם, המשקיע גורף את ההפרש לכיסו.



מנהל הארבינגר קפיטל, פיליפ פלקון, גרף לכיסו הפרטי בין 3 ל-4 מיליארד דולר בשנה שעברה לאחר שהצליח לחזות את נפילת שוק הנדל"ן, דיווח ה"ג'ורנל". בשנה שעברה הביע פלקון חשש מיציבותן של חברות פיננסיות והחליט לשנות את תיק ההשקעות ולהמר נגד ליהמן ברדרס ובר סטרנס.



עוד מוסיף העיתון כי גם חברת טרמבלנט קפיטל חזתה את הנולד והחליטה להגן על תיק המניות שלה ולבטח את עצמה נגד נפילת הבורסה. החברה רכשה אופציות פוט על מניות בר סטרנס. אופציות אלה מקנות למשקיעים זכות למכור את המניות במחיר שנקבע מראש. אם מחיר המנייה נמוך יותר, מקבל המשקיע לכיסו את ההפרש.



אנליסטים טענו כי העלייה הניכרת במכירות החסר בחודשים האחרונים מעלה חשד שלמשקיעים היתה גישה למידע סודי על הקשיים של חברות הברוקרים. הרשות לניירות ערך (SEC) חוקרת את העלייה החדה במסחר באופציות מעט לפני התמוטטות בר סטרנס. 25% ממניות הבנק נסחרו ביום שישי שעבר במכירת חסר. רק שש פעמים בהיסטוריה של S&P 500 נרשמו שיעורים גבוהים מאלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully