וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינוי התמוה לראש רשות סחר הוגן: כיצד נבחר לתפקיד פעיל ליכוד ולא בוגרי הרווארד?

אתי אפללו

20.3.2008 / 17:06

עו"ד אלישע פלג גבר על מועמדים בעלי ניסיון מקצועי נרחב יותר



לפני שנתיים החליטה הכנסת להקים רשות ממשלתית חדשה - הרשות לסחר הוגן. הרשות החדשה נהנית ממעמד של יחידת סמך עם תקציב ומשאבים עצמאיים והיא תפעל כרשות אכיפה, חוקרת ותובעת. הרשות תתמקד בהוספת תחום של "סחר הוגן" לתחום הגנת הצרכן - כלומר, תתערב לא רק במקרים של הטעיה ותרמית כלפי צרכנים, אלא גם במקרים של "ניצול מצוקה" של צרכנים. הרשות תאכוף את דיני הגנת הצרכן ותוכל לתת קנסות ועונשים מנהליים כאשר סכום הבסיס של הקנסות - 25 אלף שקל.



מדינת ישראל השקיעה מאמצים וכסף רב מכספי משלם המסים על מנת להקים את הרשות החדשה, שכללה גם הקמת ועדות שיבחנו את המודל שבו ראוי להקמתה והפעלתה של הרשות וימליצו על תחום סמכויותיה.



בימים אלו מתחיל רעיון הרשות לסחר הוגן להפוך למציאות, מתברר כי גם בשנת 2008, הקריטריונים לבחירת רגולטור במדינתי ישראל אינם ברורים, וקשרים ככל הנראה, עדיפים על ניסיון והכשרה.



ביום ראשון הקרוב תדון הממשלה באישור מינויו של עו"ד אלישע פלג לתפקיד מנהל הרשות לסחר הוגן והגנת הצרכן. מועמדותו של פלג הועברה לאישור הממשלה על ידי סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי, לאחר שהוא הומלץ על ידי כל חברי ועדת האיתור שהוקמה על מנת לאתר מועמדים לתפקיד כמועמד הראוי. עם זאת, את בחירתו של פלג אופפים מספר רב של סימני שאלה.



ניסיון: יועץ משפטי של עיריית באר שבע



תחום האכיפה הכלכלית דורש ידע ובקיאות וניסיון. לא חסרו מתמודדים לתפקיד ראש רשות סחר הוגן - אלו רק מקצת המועמדים אשר הגישו מועמדותם: מירון הכוהן, היועץ משפטי של התמ"ת בעל תואר מהארוורד, אורית פרקש-הכהן משפטנית בעלת ניסיון ברשות ההגבלים העסקיים, יועצת המשפטית של רשות השירותים הציבוריים לאחרונה שבה מלימודים בהרווארד, תמר פינקוס - התובעת הראשית של התמ"ת דורית עינבר - לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ודירקטורית בחברת חשמל - אכן, רשימה מכובדת.



מהו נסיונו המקצועי של פלג? ובכן, במשרד התמ"ת מסרבים לחשוף את קורות החיים שהגיש לתפקיד אולם ל-TheMarker נודע כי פלג עסק בעריכת דין בירושלים בענייני מקרקעין, וכיהן בעברו כחבר מועצת העיר, היה פעיל ליכוד, וכיהן כיועץ משפטי לעיריית באר שבע.



אגב, בוועדת האיתור היה חבר גם מנכ"ל משרד התמ"ת גבריאל מימון, תושב באר שבע, שכיהן גם כיו"ר הדירקטוריון החברה לפיתוח אזורי תעשיה באר שבע, וכיהן כיו"ר לשכת רו"ח במחוז הדרום.



שיטת הבחירה משתנה ברגע האחרון



כאשר החל הליך איתור המועמד לתפקיד, ביקש השר ישי מוועדת האיתור להעביר אליו שמות של שלושה מועמדים ראויים. ועדת האיתור העבירה לשר את שמותיהם של מירון הכהן, אורית פרקש - שהשיגו ציונים גבוהים לפי הקריטריונים של ועדת האיתור, ואלישע פלג. אולם, השר ישי החליט לשנות את שיטת הבחירה, החזיר את שמותיהם של שלושת המתמודדים לועדה ודרש ממנה להעביר אליו שם אחד בלבד.



המינוי יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב, אולם, מנציבות שירות המדינה נמסר כי כרגע המינוי נמצא בבדיקה בנציבות שירות המדינה. לTheMarker נודע כי גם משרד המשפטים בודק את המינוי ומתנגד לו.



תגובת משרד התמ"ת: "ועדת איתור מינוי מנהל הרשות לסחר הוגן והגנת הצרכן התנהלה באופן מסודר על פי כל הכללים המקובלים. "חברי הועדה המליצו פה אחד לשר התמ"ת על עו"ד אלישע פלג כמועמד הראוי לכהן בתפקיד. בעקבות כך העביר אתמול סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי לאישור הממשלה את מועמדתו של עו"ד אלישע פלג לתפקיד מנהל הרשות לסחר הוגן והגנת הצרכן".



פלג סירב להגיב על הדברים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully