וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למיתון? פעילות מגזר הייצור באיזור פילדלפיה בארה"ב נפלה חודש רביעי ברציפות

סוכנויות הידיעות

20.3.2008 / 17:19

מדד המדדים הכלכליים המובילים ירד זה החודש החמישי ברציפות



הירידה בפעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה בארה"ב נמשכה זה החודש הרביעי ברציפות - רצף הצמיחה השלילית הממושך ביותר מאז שנת 2003. מדד הפעילות הכלכלית של הבנק הפדרלי של פילדלפיה עלה בחודש מארס לרמה של מינוס 17.4, לעומת רמה של מינוס 24 בחודש פברואר. קריאה של המדד מתחת לרמה של אפס מצביעה על ירידה בפעילות הכלכלית באזור. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה פחות של המדד, לרמה של מינוס 19.



המדד הפעילות הכלכלית המקביל של הבנק הפדרלי של ניו יורק, אשר פורסם מוקדם יותר השבוע, נפל החודש לרמתו הנמוכה מעולם. בתחילת החודש מסר מכון המחקר ISM כי מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור בארה"ב כולה נפל בחודש פברואר לרמה של 48.3 - רמתו הנמוכה ביותר מאז אפריל 2003 - לעומת 50.7 בחודש ינואר. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 מצביעה על התרחבות בפעילות המגזר, בעוד שמדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות בפעילות.



עוד בחזית נתוני המקרו כלכליים היום בארה"ב: חברת המחקר קונפרנס בורד מסרה היום כי מדד המדדים הכלכלים המובילים בארה"ב ירד בפברואר ב-0.3%, ירידה חודשית חמישית ברציפות, בהמשך לירידה של 0.4% בינואר.



הבנק הפדרלי הוריד שלשום את הריבית בארה"ב ב-0.75% לרמה של 2.25% - רמתה הנמוכה ביותר מאז חודש דצמבר 2004 - בניסיון לתמוך בצמיחת הכלכלה האמריקאית הכורעת תחת נטל המשברים בשוקי הדיור והאשראי.



בהחלטתו, השלים הבנק הפדרלי סדרה של שש הורדות ריבית בתוך חצי שנה, במסגרתן חתך את הריבית בשיעור מצטבר של 3%, מרמה של 5.25%. מתחילת השנה הוריד הפד את הריבית ב-2%. הפד הותיר פתח להורדות ריבית נוספות, וציין כי הסיכונים להאטה נותרו בעינם, וכי יפעל לפי הצורך בתחום מדיניות הריבית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully