וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלופניקס הנפיקה בנובמבר ב-17.5 דולר למניה - עכשיו היא תקנה מניות בחזרה בכמחצית משוויין בהנפקה

עומרי כהן

20.3.2008 / 17:58

בלופניקס הכריזה על רכישה חוזרת של עד 800 אלף מניות; המניה איבדה כ-60% מערכה מתחילת 2008



בניסיון לאושש את מניית החברה מקריסה של כמעט 60% מתחילת השנה, החליט היום דירקטוריון על רכישה חוזרת של עד 800 אלף מיליון מניות, בהתאם למצב השוק. מניית בלופניקס נסחרת היום במחיר של 7.7 דולרים, כך שעל-פי המחיר הנוכחי מדובר תשקיע החברה כ-6.2 מיליון דולר במניות של עצמה.



אריק קילמן, מנכ"ל בלופניקס, ציין כי רכישה עצמית של מניות החברה במחירי השוק הנוכחיים, מהווה "הזדמנות השקעה אטרקטיווית", הן לחברה והן לבעלי מניותיה. הוא הוסיף, כי לחברה מאזן חזק המאפשר להוציא לפועל את תוכנית הרכישה החוזרת תוך שמירה על היכולת להשיג את יעדי הצמיחה בטווח הקצר והארוך, לצד בניית ערך רב יותר למשקיעים. "אנו מאמינים כי רכישה חוזרת זו היא שימוש יעיל להון שלנו", ציין עוד קילמן.



בלופניקס, המפתחת תוכנות למודרניזציה של מערכות מחשוב ארגוניות, אינה שונה מחברות רבות אחרות, שמניותיהן קרסו ועקב כך הכריזו על תוכניות לרכישה חוזרת בניסיון לאושש את המניות החבוטות. אלא, שבניגוד לחלק ניכר מאותן חברות, בלופניקס רק השלימה לאחרונה גיוס גדול, ולא לצורך רכישה חוזרת.



בנובמבר 2007, כאשר מנייתה משייטת סביב רמות שיא של כעשור (17-22 דולר), גייסה בלופניקס 35 מיליון דולר בהנפקה פרטית של 2 מיליון מניות לקבוצת משקיעים מוסדיים בארה"ב. תמורת הגיוס יועדה אז להחזר חובות, למימון רכישות אפשריות ולהון חוזר (כספים המשמשים למימון הפעילות השוטפת). על שימוש בכסף לצורך רכישה חוזרת של מניות במחיר זול יותר, לא דובר אז.



הקריסה במניית החברה החלה בסוף ינואר, בעקבות פירסום הדו"חות הכספיים לרבעון הרביעי, אשר הצביעו על הפסד נקי גבוה של 7.3 מיליון דולר, שנבע ברובו מהפחתה של 7 מיליון דולר בשווייה של החברה הבת (58%), מיינסופט, אותה מבקשת בלופניקס למכור. הכנסות החברה דווקא צמחו ברבעון הרביעי ב-33% לעומת הרבעון המקביל ל-24.4 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully