וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 17% בהכנסות ת.א.ת טכנולוגיות ברבעון הרביעי ל-19.8 מיליון דולר

עומרי כהן

20.3.2008 / 19:07

הרווח הנקי התכווץ ב-29% ל-1.2 מיליון דולר



ירידה במכירות חלקי החילוף למטוסים וסגירת מתקני שיפוץ המטוסים באוקלהומה, פגעו בהכנסות חברת ת.א.ת טכנולוגיות ברבעון הרביעי של 2007 והביאו גם לירידה ברווח הנקי. דיווחה אתמול, כי הכנסותיה ברבעון הרביעי התכווצו ב-17% לעומת הרבעון המקביל ב-2006 והסתכמו ב-19.8 מיליון דולר. הרווח הנקי הצטמק ב-29% ל-1.2 מיליון דולר.



את הירידה ברווח הנקי, הסבירו בת.א.ת טכנולוגיות בהאטה בהכנסות ובירידת שיעור האחזקה בחברה הבת האמריקאית, לימקו-פידמונט (סימול: LIMC) בנאסד"ק. לימקו הונפקה לציבור ביולי אשתקד ועקב כך ירד שיעור האחזקה של ת.א.ת בלימקו ל-62%. כך ירד חלקה של החברה האם ברווחי החברה הבת בכ-771 אלף דולר ברבעון הרביעי.



החולשה בביצועי ת.א.ת טכנולוגיות הייתה צפויה, לאחר שכבר בתחילת ינואר הזהירה לימקו מפני ירידה של 19% בהכנסותיה ברבעון הרביעי ל-15 מיליון דולר בשל ירידה של 4 מיליון דולר במכירות חלקי חילוף למטוסים, וכן עקב האטה מכירות השירותים לשיפוץ מטוסים. האטה זו נבעה מסגירה של מתקני החברה בטולסה, אוקלהומה, עקב תקלות באספקת החשמל שיצרה סופת שלגים באזור.



ת.א.ת טכנולוגיות והחברה הבת לימקו עוסקות בפיתוח, ייצור ושיפוץ של ציוד ואביזרים בתחום התעופתי והצבאי ובעיקר מערכות מחליפי חום , אביזרי תעופה ,מערכות קירור ומיזוג אויר, וכן באחזקת מכלולים. הפעילות כוללת ייצור ושיווק של מגוון מוצרי מחליפי חום המשמשים למערכות מכאניות ואלקטרוניות במטוסים, וכן שירותי תיקון ושיפוץ של ציוד מחליפי חום.



בנוסף, עוסקות החברות בייצור אביזרי תעופה כגון שסתומים ,משאבות ומערכות כוח משניות, וכן בייצור מערכות מיזוג אוויר למתקנים צבאיים ולאוהלים, לצד שיווק מערכות אב"כ לרכבים משוריינים. הפעילות בתחום אחזקת מכלולים בכלי טיס אזרחיים, כוללת מערכות הנעה משנית, מדחפים, כני נסע ואביזרי בקרה נלווים.



בעלת השליטה בת.א.ת טכנולוגיות היא חברת , המחזיקה ב-48% מהמניות. בתחילת השבוע הודיעה ת.א.ת תעשיות כי החליטה לבצע רכישה חוזרת של מניות ת.א.ת טכנולוגיות בהיקף של עד 20 מיליון דולר.



בדצמבר האחרון השלימה קבוצת של רוני אלרואי את רכישת השליטה בת.א.ת תעשיות מידי שלמה אוסטרצר ודב צאלים תמורת 105 מיליון שקל. שבוע לאחר מכן רכשה הקבוצה ממשקיע נוסף מניות של ת.א.ת תעשיות בהיקף של 18 מיליון שקל.



לדברי גיורא ענבר, מנכ"ל קמן ויו"ר ת.א.ת תעשיות, פועלת החברה בשוק התעופה, הנהנה בימים אלה מביקושים ערים. "מעמדה של החברה בשוק תחזוקת המטוסים האמריקני, מגוון הלקוחות שלה מהתחום הצבאי ומהתחום האזרחי, וכן התמחויותיה שמרוכזות בחברות הבנות, יאפשרו לה להמשיך ולצמוח גם במהלך השנים הקרובות", ציין ענבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully