וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסות באירופה השלימו שבוע רביעי של ירידות; איבדו 2.4% בסיכום שבועי

נמרוד הלפרן

20.3.2008 / 19:40

מגזרי הכרייה והאנרגיה הובילו הירידות



בורסות אירופה נסגרו במגמה שלילית, ונמצאות כעת בדרכן לירידה שבועית רביעית ברציפות, לאחר שקרדי סוויס הזהיר כי המחנק בשוקי האשראי עלול לגרור את ענק הבנקאות השווייצי להפסד רבעוני ראשון מזה חמש שנים. מגזר הכרייה והאנרגיה הובילו את הירידות בעקבות נפילת מחירי המתכות והנפט.



בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.9%; בורסת פרנקפורט איבדה 0.7%; בורסת פאריס ירדה ב-0.5%. מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופה ירד ב-0.2%, והשלים בכך נפילה שבועית של 2.4%. מחר וביום שני לא יתקיים מסחר במרבית הבורסות באירופה לרגל חג הפסחא.



, הבנק השני בגודלו בשווייץ, צנח ב-6.4% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז שנת 2002 - לאחר שהזהיר כי ירשום הפסד רבעוני ראשון מזה כמעט חמש שנים בעקבות מחיקות בסך 2.65 מיליארד דולר בגין השקעות בשוקי האג"ח ומפאת תנאי השוק הקשים. מתחילת השנה נפלה מניית קרדי סוויס ב-29%.



במגזר הטכנולוגיה בלטה נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולרים הגדולה בעולם, אשר ירדה ב-4% בעקבות הורדת המלצה של סוסייטה ז'נרל למנייתה מ"קנייה" ל"מכירה".



מניות מגזרי הכרייה והאנרגיה רשמו ירידות חדות על רקע נפילת מחירי המתכות והנפט זה היום השני ברציפות. BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, ירדה ב-5.6%; אנגלו אמריקן (סימול AAL.L), חברת הכרייה השנייה בגודלה בעולם, נפלה ביותר מ-8%; רויאל דאץ'-של (סימול RDSA.L), חברת הנפט הגדולה באירופה, ירדה ב-3.7%; BP (סימול BP.L), חברת הנפט השנייה בגודלה באירופה, איבדה 3%.



מחיר הזהב נמצא בדרכו לנפילה השבועית החדה ביותר מזה 25 שנים ומחיר הנפט נפל מתחת לרמה של 100 דולר לחבית. מחירי הסחורות נפלו לאחר שהדולר התחזק מול המטבעות המרכזיים בעולם, ולנוכח חששות כי האטה בכלכלה העולמית, בהובלת כלכלת ארה"ב, צפויה להביא לירידה בביקוש לחומרי גלם.



הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) הוריד היום את תחזיות הצמיחה הכלכלית לגוש היורו למחצית הראשונה של השנה, וכן את תחזיותיו לארה"ב וליפאן. הארגון צופה צמיחה של 0.5% בתוצר המקומי הגולמי (GDP) של גוש היורו ברבעון הנוכחי, וצמיחה של 0.4% ברבעון השני של השנה.



החוזים על הזהב למסירה באפריל נסחרים במחיר 917.3 דולר לאונקייה, ירידה של 29 דולר או 3%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, ונמצאים בדרכם לנפילה שבועית של 8.7% - הירידה השבועית החדה ביותר מאז פברואר 1983. מחיר החוזים נסק מוקדם יותר השבוע לשיא של 1,033.9 דולר לאונקייה. מתחילת השנה ועד אתמול עלה מחיר הזהב ב-13%.



החוזים על הכסף למסירה בחודש מאי נסחרים במחיר של 16.985 דולר לאונקייה, ירידה של 1.46 דולר או 7.9%. מתחילת השנה ועד אתמול נסק מחיר חוזים אלה ב-24%. החוזים על הנחושת למסירה במאי נסחרים במחיר של 3.4825 דולרים לליברה, ירידה של 15.1 סנט או 4.2%, בדרכם לנפילה שבועית של 9.3% - הירידה השבועית החדה ביותר מזה 14 חודשים.



מחיר הנפט נפל מתחת לרמה של 100 דולר לחבית לראשונה מאז ה-5 במארס. החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי, אשר הפכו לחוזים הקבועים החל מהיום, נסחרים במחיר של 99.5 דולר לחבית, ירידה של 3.04 דולרים או 3%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מוקדם יותר כבר נפלו החוזים למחיר של 98.65 דולר לחבית. שלשום נסק מחיר הנפט לשיא של 111.8 דולר לחבית, אולם צנח מאז ביותר מ-10% ובכלל זה נפילה של קרוב ל-5 דולרים אתמול - הנפילה היומית החדה מעולם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully