וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית הבנק השווייצי קרדי סוויס רשמה הנפילה החדה מאז 2002 בעקבות אזהרת רווח

נמרוד הלפרן

20.3.2008 / 19:47

רשם מחיקות של 2.85 מיליארד דולר בגין סוחרים סוררים



מניית קרדי סוויס (סימול CSGN.VX) צנחה היום ב-6.4% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז שנת 2002 - לאחר שהבנק השני בגודלו בשווייץ הזהיר כי סביר להניח שירשום הפסד רבעוני ראשון מזה כמעט חמש שנים בעקבות מחיקות של כמעט 3 מיליארד דולר שביצע בגין שגיאות מכוונות של עובדים בתמחור אג"ח. בכך השלימה מניית קרדי סוויס נפילה של 29% מתחילת השנה.



בדיקה פנימית שערך הבנק חשפה את שגיאות התמחור אשר בוצעו באופן מכוון על ידי מספר קטן של סוחרים של הבנק, אשר פוטרו או הושעו מאז, מסר קרדי סוויס. פרשת ניפוח מחירי האג"ח על ידי הסוחרים, אותה חשף הבנק בחודש שעבר, גררה מחיקות בסך 2.85 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2007 וברבעון הראשון של 2008, מסר הבנק, אשר הוסיף כי עקב כך "לא סביר כי ירשום רווח ברבעון הנוכחי", לפי הודעת הבנק.



פרשת הסוחרים הסוררים של קרדי סוויס באה בהמשך למספר שערוריות דומות בחברות פיננסים באירופה ובארה"ב. מניית MF גלובל (סימול MF), ברוקר האופציות והחוזים העתידיים הנסחרים הגדול בארה"ב, איבדה כמחצית משוויה בתוך יומיים בחודש שעבר לאחר שהחברה הודיעה כי תרשום מחיקות בסך 141.5 מיליון דולר - סכום שווה ערך ליותר מ-5% מהשווי שוק של החברה באותה עת - בגין הפסדים שצבר סוחר של החברה בפעולות מסחר לא מורשות בחוזים עתידיים על חיטה.

MF גלובל הודיעה אז כי הסוחר פוטר באופן מיידי, וכי המחיקה שעליה הודיעה החברה משקפת את מלוא ההפסד שגרם הסוחר. החברה ציינה כי כשל במערכת פקודות מסחר חדשה של החברה, איפשרה לסוחר להיכנס לפוזיציות שגרמו להפסדים.



חודשיים קודם לכן חשף הבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל כי פעולות מסחר של סוחר הבנק, ז'רום קרוויאל, הסבו לבנק הפסדים של 4.9 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully