וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הבריחה משוק הסחורות: הדולר מזנק לשיא של שבוע מול היורו; שב וחצה את רף ה-100 ין

נמרוד הלפרן

20.3.2008 / 21:21

הדולר השלים זינוק של 3% מול היורו מאז יום שני



הדולר מתחזק מול המטבעות המרכזיים בעולם על רקע ביקוש מוגבר למטבע האמריקאי בעקבות בריחת המשקיעים משוק הסחורות. מול המטבע היפאני, שב וחצה היום הדולר את רף ה-100 ין לדולר, ומול היורו נסחר הדולר ברמתו הגבוהה ביותר זה שבוע.

הדולר מזנק ב-1.2% מול היורו, לרמה של 1.5442 דולר ליורו, ומשלים בכך קפיצה של 3% משפל של 1.5903 דולר ליורו שרשם מול המטבע האירופי בתחילת השבוע. עם זאת, בשנה החולפת רשם הדולר נפילה של 16% מול היורו. המטבע האמריקאי מזנק ב-1.1% מול הפרנק השווייצי לרמה של 1.0094 פרנק לדולר. בשבוע שעבר נסחר הדולר לראשונה בהיסטוריה מתחת לשווי הפרנק. הדולר מוסיף 0.2% מול הין לרמה של 99.215 ין לדולר, לאחר שמוקדם יותר היום כבר עלה לשער של 100.2 ין לדולר. מול הליש"ט מתחזק הדולר ב-0.1% לשער של 1.9824 דולר לליש"ט.



שוק הסחורות רשם ביומיים האחרונים ירידות חדות בעקבות ירידה בביקוש לזהב ולנפט כגידור נגד אינפלציה, לאחר שהבנק הפדרלי הוריד שלשום את הריבית בארה"ב ב-0.75% לרמה של 2.25% - פחות מתחזיות השוק להורדה של 1%. מחיר הזהב בניו יורק השלים את הנפילה השבועית החדה ביותר מזה 25 שנים, בשעה שמחיר הנפט נפל היום במהלך המסחר מתחת לרמה של 100 דולר לחבית לראשונה זה שבועיים.



החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 56% לכך שהבנק הפדרלי יחליט על הורדת ריבית בשיעור של 0.5% לרמה של 1.75% בחודש אפריל.



הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) הוריד היום את תחזיות הצמיחה הכלכלית לארה"ב, גוש היורו ויפאן למחצית הראשונה של השנה. הארגון צופה כי כלכלת ארה"ב תרשום צמיחה כמעט אפסית בתקופה זו, אולם נמנע מלהכריז על כניסתה למיתון.



הארגון צופה כעת צמיחה של 0.1% בתוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב ברבעון הנוכחי, וצמיחה אפסית ברבעון השני של השנה. OECD לא מסר את נתוני התקופות המקבילות בשנה הקודמת. "באופן בסיסי כלכלת ארה"ב חדלה כעת לצמוח, ואולי אף מתכווצת", נאמר בתחזית ה-OECD. "יתכן כי עדיין מוקדם מדי מכדי להכריז על מיתון, אולם לנוכח רמת הפעילות עד כה, הרפיון הכלכלי מתפשט במהירות".



OECD צופה כי התמ"ג של מדינות גוש היורו עתיד לצמוח ב-0.5% ברבעון הנוכחי, ולצמוח ב-0.4% ברבעון השני של השנה. "באזור היורו, ההאטה פחות חדה, אולם הצמיחה צפויה להישאר נמוכה למשך זמן מה", נאמר בדו"ח הארגון.



תחזית OECD לכלכלת יפאן מציינת כי למרות הצמיחה של כלכלות שכנות באסיה, הכלכלה היפאנית צפויה לצמוח ב- 0.3% בלבד ברבעון הנוכחי, וב-0.2% ברבעון השני של השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully