וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תפרסם מכרז למתקן התפלה בשורק

אבי בר-אלי

21.3.2008 / 9:25

עלות המכרז מוערכת ב-1.5 מיליארד דולר. מדובר במתקן ההתפלה הרביעי שיוקם בישראל ויתווסף למתקנים באשקלון, פלמחים וחדרה

המדינה תפרסם בימים הקרובים את תנאי הסף למכרז ההקמה של מתקן ההתפלה בשורק, שיספק 100 מיליון מ"ק מים בשנה. המכרז מוערך ב-1.5 מיליארד שקל.

זהו מתקן ההתפלה הרביעי שיוקם בישראל בשיטת PFI. בשיטה זו מקים זכיין פרטי את המתקן ומתפעלו למשך 25 שנה תמורת הבטחה של המדינה לרכוש את המים המותפלים במחיר קבוע.

בכוונת משרד התשתיות ורשות המים להוציא למכרז גם את הזכות להתפלת 75 מיליון מ"ק (מלמ"ק) נוספים בעבור המדינה במתקנים הקיימים, שתפוקתם תוגדל. מדובר במכרז סגור בהשתתפות קבוצת VID, המפעילה את מתקן ההתפלה באשקלון (100 מלמ"ק), קבוצת ויה-מאריס, המפעילה את מתקן ההתפלה בפלמחים (30 מלמ"ק), וקבוצת החברות שיכון ובינוי והנדסת התפלה, המקימה את מתקן ההתפלה בחדרה (100 מלמ"ק).

המכרזים נועדו ליישם את החלטת הממשלה להגדיל את היצע המים המותפלים בשנים הקרובות ל-505 מלמ"ק באמצעות שני מתקני התפלה נוספים בהיקף 200 מלמ"ק והגדלת המתקנים הקיימים ב-75 מלמ"ק בסך הכל. החלטת הממשלה התקבלה בעקבות המלצת שר התשתיות הלאומיות, בנימין בן-אליעזר, שנסמכה על תרחישים ברשות המים הצופים גידול של כ-350 מלמ"ק בביקוש למים עד 2020, מול תרחיש קיצוני הצופה הפחתה שנתית של 350-500 מלמ"ק בהיצע המים הקיים.

מתקן התפלת מי ים חמישי, בהספק של 100 מלמ"ק בשנה, אמור להיבנות באשדוד בידי חברת מקורות-ייזום, חברה בת של חברת המים הממשלתית מקורות. מתקן זה יופעל בידי עובדי מקורות. ל-TheMarker נודע כי מקורות העבירה בימים האחרונים בקשה רשמית לאישור התקשרות בלא מכרז עם החברות GE וברן להקמת מתקן ההתפלה. מדובר בפרויקט בהיקף של 1.5 מיליארד שקל.

הבקשה הועברה חרף איומי חברת הנדסת התפלה (IDE) לעתור לבית המשפט בטענה כי מתן הפטור ממכרז מנוגד לדין. גורמים במקורות השיבו כי תכלית עתירותיה של IDE היא "להשתלט על שוק ההתפלה", מאחר שלחברה אחזקות במתקן ההתפלה הקיים באשקלון ובמתקן המתוכנן בחדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully