וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לצמצם את החשיפה המנייתית בתיק"

מיכאל רוכוורג

21.3.2008 / 12:00

כך ממליצים כלכלני בנק הפועלים למשקיעים בעלי טווח נשימה קצר. לאומי: "המסחר בשוק המקומי ימשיך להתאפיין בתנודתיות יתר בתקופה הקרובה"

למרות התאוששות מסוימת שנרשמה במהלך אמצע השבוע בבורסה בתל אביב, שבוע המסחר האחרון הסתיים במגמה שלילית, כשכל המדדים המובילים סיכמו את השבוע בצבע אדום. מדד ת"א 25 (המעו"ף) ירד ב- 3% בשבוע ומדד תל אביב 100 איבד כ-3.3%, כשמדד הנדל"ן צנח בכ-7.3%.

"אנו מעריכים כי שוק המניות המקומי ימשיך ברגישותו הגבוהה לנעשה בשוקי העולם בטווח הקרוב. ריבוי סימני שאלה סביב הכלכלה הגלובלית מקשים על רמת הביטחון בדבר הכיוון אליו הולכת הכלכלה הישראלית, אולם אינדיקטורים מקרו כלכליים מציגים עדיין תמונה חיובית", כך כותבים כלכלני בנק הפועלים בסקירה השבועית. כלכלני הבנק מציינים כי הפחתת הריבית בארה"ב ב-0.75% נוספים לשיעור של 2.25% אמנם עזרה לשווקים ברחבי העולם בטווח הקצר, אך להערכתם גם מהלך הזה לכשעצמו לא יוכל לסייע לבלימת הרוח השלילית בשווקים.

בבנק הפועלים מניחים כי ביום שני הקרוב צפוי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר להוריד את הריבית במשק בשיעור חד יחסית, אך לא מציינים איזה שיעור. בבנק מוסיפים כי המהלך עשוי לתרום לרגיעה מסוימת בשוק המניות המקומי.

כמו כן, כותבים בבנק כי תנודתיות ואי ודאות בשווקים טרם התפוגגו, ולהתפתחויות ברחבי העולם תהיה השפעה ישירה על הנעשה בשוק המקומי. בעקבות כך ממשיכים בבנק הפועלים למשקיעים בעלי טווח נשימה קצר, לצמצם את החשיפה המנייתית בתיק. למשקיעים בעלי אורך נשימה, ממליצים הכלכלנים לשמר את הרכיב המנייתי, אך להתמקד במניות ובענפים דפנסיווים.

כלכלני מחלקת המחקר של בנק לאומי כותבים כי המסחר בשוק המקומי ימשיך להתאפיין בתנודתיות יתר בתקופה הקרובה, מלווה במגמה שלילית תוך כדי התאמה לנעשה בשווקי העולם. בלאומי מוסיפים, כי התנודתיות בשווקים עדיין אינה מתאימה למשקיע הסולידי ו/או למשקיע שיידרש לכספו בטווח הקצר. בעקבות כך, כלכלני לאומי ממליצים להמשיך ולשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות, תוך התמקדות בענפים דפנסיבים, כמו קמעונות ותקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully