וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר הפיננסים בארה"ב ממשיך לסבול: ירידה חדה בתשואה על ההון של בנקי ההשקעות המובילים

סוכנויות הידיעות

21.3.2008 / 12:04

מורגן סטנלי רשם ברבעון הראשון תשואה של 19.7% על ההון העצמי שלו



למרות הציפיות הנמוכות יחסית מתוצאותיהם הכספיות של בנקי ההשקעות המובילים בוול סטריט לרבעון הראשון של שנת הכספים, הנובעות ממשבר האשראי העולמי, הציגו הבנקים שיעור נמוך מהצפוי של תשואה על ההון (ROE) ברבעון הקודם, על רקע הטלטלה שנרשמה בשווקים הפיננסים.



הירידה החדה בשיעור התשואה על ההון מצביעה על הקשיים שבהם נתקלים בנקי השקעות כגון ליהמן ברדרס, גולדמן סאקס ומורגן סטנלי, שפירסמו השבוע את תוצאותיהם הרבעוניות, בניסיונם לגרוף רווח מהשקעותיהם בשל התנאים הנוכחיים בשווקים.



מורגן סטנלי דיווח על תשואה של 19.7% על ההון העצמי שלו ברבעון הראשון של שנת הכספים לעומת תשואה על ההון של 30.9% ברבעון המקביל שנה קודם לכן. גולדמן סאקס דיווח גם הוא על תשואה על ההון של 17% לעומת תשואה של 44.7% על ההון ברבעון המקביל אשתקד ותשואה על ההון של 40.1% ברבעון הרביעי.



מורגן סטנלי, שדיווח לפני שלושה חודשים על ההפסד הראשון בתולדותיו, רשם ירידה של 42% ברווחיו ברבעון הראשון, על רקע מחיקות ערך בסך 2.3 מיליארד דולר הקשורות להפסדים של הבנק מהשקעות בשוק הסאבפריים האמריקאי.



ליהמן ברדרס דיווח על נפילה של 57% ברווחיו הרבעוניים ורשם את הרווח הרבעוני הקטן ביותר שלו מאז 2003 ברבעון הראשון, על רקע מחיקה בסך 1.8 מיליארד דולר שרשם הבנק בעקבות חשיפתו לשוק האג"ח המגובות במשכנתאות בארה"ב.



גולדמן סאקס דיווח גם הוא על נפילה של 53% ברווחיו ברבעון הראשון של 2008, בשל מחיקות בסך מיליארד דולר הקשורות להפסדים בשוק הסאבפריים ולירידה בעמלות לבנקאות השקעות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully