וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופרט מרדוק, מורטימר צוקרמן וג'יימס דולאן מתחרים על רכישת עיתון "ניוזדיי" מהמו"לית טריביון

ניו יורק טיימס

21.3.2008 / 12:32

טריביון דיווחה על הפסד רבעוני של 78.8 מיליון דולר



שלושה מענקי המדיה הגדולים בניו יורק - רופרט מרדוק, מורטימר צוקרמן וג'יימס דולאן - מתמודדים כיום על רכישת העיתון "ניוזדיי", השייך להוצאה לאור טריביון - כך מסרו גורמים המקורבים למגעים.



"ניוזדיי" הוא אחד מהעיתונים הגדולים של טריביון, בראשות היו"ר והמנכ"ל סמואל זל, המוציאה לאור בין השאר את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון".



מרדוק, יו"ר ענקית המדיה ניוז קורפ, הוא בעליו של העיתון "ניו יורק פוסט" ורכש בשנה שעברה את המו"לית דאו ג'ונס, המוציאה לאור את העיתון "וול סטריט ג'ורנל", תמורת 5 מיליארד דולר.



מורטימר צוקרמן הוא יזם נדל"ן ובעליו של העיתון "ניו יורק דיילי ניוז", כמו גם עורכו הראשי של העיתון "יו אס ניוז אנד וורלד ריפורט".



ג'יימס דולאן, בעליה של קבוצת הכדורסל ניו יורק ניקס, הוא יו"ר חברת הכבלים האמריקאית כייבל ויז'ן.



לדברי גורמים המקורבים למגעים, שוקלים שלושת המתמודדים על רכישת "ניוזדיי" דרכים שונות לשלב את פעילות העיתון בחברות המדיה שלהם. מרדוק, למשל, שוקל למזג בין הפעילות האדמיניסטרטיווית של ה"ניו יורק פוסט" ו"ניוזדיי", וצוקרמן שוקל גם הוא שילוב בין ה"דיילי ניוז" ל"ניוזדיי".



בשנה שעברה דיווח "ניוזדיי" על תפוצה יומית של 387 אלף עותקים, התפוצה העשירית בגודלה בארה"ב.



טריביון, הנמצאת תחת שליטתו של איל הנדל"ן סמואל זל מאז השנה שעברה, מבקשת בימים אלה למכור חלק מנכסיה לאחר שרשמה הפסד של 78.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת הכספים, לעומת רווח של 239 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן. עבור השנה כולה, דיווח טריביון על רווח של 86.9 מיליון דולר, לעומת רווח של 594 מיליון דולר בשנה שעברה.



זל, שהודיע באפריל על רכישת טריביון תמורת 8.2 מיליארד דולר, אמר לאחר רכישת ההוצאה כי הוא אינו מתכוון למכור חלק מעיתוניה, אולם בביקורים אחרונים שערך במערכות חלק מהעיתונים, הבהיר זל כי מצבה הפיננסי של טריביון גרוע יותר מכפי שצפה וכי ייתכן שיאלץ לשנות את תכניותיו. חלק מעיתוניה של החברה, בהם ה"אורלנדו סנטינל" וה"לוס אנג'לס טיימס", רשמו ירידה חדה בהכנסות מפרסומות, בין היתר בשל חשיפתם לשוקי הנדל"ן המצויים בקשיים בקליפורניה ובפלורידה.



ג'ון מורטון, מומחה לתקשורת בארה"ב, מעריך כי "ניוזדיי" ? אחד מעיתוניה היוקרתיים ביותר של טריביון - עשוי להיות שווה 400-350 מיליון דולר. עם זאת, סייג מורטון את הערכתו מאחר שטריביון אינה מדווחת בנפרד על ביצועיהם הפיננסיים של עיתוניה. "לפני חמש שנים אולי הייתי אומר ש'ניוזדיי' שווה מיליארד דולר, אבל חמש השנים האחרונות היו קשות מאד עבור טריביון", אמר מורטון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully