וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בארה"ב: סטארבקס תחזיר 106 מיליון דולר לעובדים לאחר שאחראי משמרות נטלו לעצמם חלק מטיפים

סוכנויות הידיעות

21.3.2008 / 20:28

סטארבקס הודיעה כי תערער על פסק הדין



בית משפט במדינת קליפורניה בארה"ב הורה אמש לרשת בתי הקפה סטארבקס (סימול SBX) לשלם פיצויים בסך יותר מ-100 מיליון דולר לעובדים ועובדים לשעבר של הרשת בקליפורניה, לאחר שאחראי משמרות בסניפי הרשת נטלו לעצמם חלק מתשרים ("טיפים") שלקוחות השאירו לעובדים.



בית המשפט העליון של קליפורניה בעיר סן דייגו פסק לטובת עובדים שהגישו תביעה ייצוגית נגד החברה, בה נטען כי סטארבקס הפרה את החוק של מדינת קליפורניה האוסר על מנהלים ומפקחים במקומות עבודה לקבל נתח בתשרים של עובדים. בית המשפט הורה לרשת לשלם פיצויים בסך 87 מיליון דולר, וכן ריבית בסך 19 מיליון דולר, לעובדי סטארבקס בהווה ובעבר. השופטת פטרישה קווט גם הוציאה צו האוסר על מנהלי משמרת בסניפי סטארבקס ליטול לעצמם בעתיד חלק מהתשרים.



התביעה נגד סטארבקס הוגשה במקור באוקטובר 2004 על ידי עובד לשעבר של סטארבקס בקליפורניה וב-2006 זכתה למעמד של תביעה ייצוגית בשם כ-100 אלף עובדים שהכינו קפה בסניפי הרשת בקליפורניה מאז שנת 2000.



"העובדים של סטארבקס סבסדו את עליות העבודה של הרשת בכך שסייעו לה לשלם את משכרותיהם של אחראי משמרת", אמר עורך הדין של התביעה, טרי צ'פקו, בראיון לעיתון "לוס אנג'לס טיימס". "מדובר בהחזרת כסף לעובדים בעלי השכר הנמוך ביותר", הוסיף.



סטארבקס מסרה בתגובה כי "פסיקת בית המשפט לא רק עומדת בניגוד לחוק, אלא לא הוגנת באופן בסיסי. אחראי המשמרות שלנו זכאים לנתח הוגן מהתשרים שמתקבלים בצנצנת הטיפים בסניפים שלנו בקליפורניה". הרשת הוסיפה בכוונה לערער על הפסיקה.



סטארבקס, אשר סבלה באחרונה החולפת מירידה במכירות ומנפילה של כמעט 50% במחיר מנייתה, מפעילה למעלה מ-11 אלף סניפים ברחבי תבל, מהם 2,460 במדינת קליפורניה - השוק הגדול ביותר של סטארבקס בארה"ב.



סטארבקס, רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, ספגה בשנים האחרונות ביקורת לאחר שנחשף כי טירפדה תוכנית שנועדה לסייע למיליוני מגדלי קפה החיים בעוני באתיופיה. קרן הסיוע אוקספם חשפה ב-2006 כי סטארבקס התנגדה ליוזמה של ממשלת אתיופיה לרשום שלושה זני קפה אתיופים מובחרים כסימנים מסחריים בארה"ב. התוכנית היתה מאפשרת לאתיופיה - מולדת הקפה - לזכות בנתח גדול יותר מהרווחים במסחר בקפה, באמצעות שליטה בשימוש שנעשה בו בשווקים הבינלאומיים. במונחים כספיים, מדובר היה בתוספת של 88 מיליון דולר בשנה לרווחי מגדלי הקפה באתיופיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully