וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P הורידה את תחזית דירוג האשראי של גולדמן סאקס וליהמן ברדרס מ"יציב" ל"שלילי"

סוכנויות הידיעות

21.3.2008 / 21:13

S&P: תיתכן ירידה של עד 30% ברווחיהם



חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה היום את תחזית דירוג האשראי של בנקי ההשקעות גולדמן סאקס (סימול GS) וליהמן ברדרס (סימול LEH), והזהירה כי התנודתיות בשווקים עלולה לגרום לירידה של עד 30% ברווחי הבנקים.



S&P הורידה את תחזית דירוג האשראי לשני הבנקים מ"יציב" ל"שלילי", אולם הותירה ללא שינוי את דירוג האשראי שלהם. תחזית אשראי שלילית משמעה כי תיתכן הורדת דירוג אשראי בתוך שנה עד שנתיים.



S&P מעניקה לגולדמן סאקס, בנק ההשקעות הגדול בארה"ב במונחי שווי שוק, דירוג אשראי של AA מינוס - דירוג האשראי בדרגת השקעה הרביעי בגובהו, ולליהמן ברדרס, בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב, דירוג אשראי של A פלוס, דרגת ההשקעה החמישית בגובהה.



גולדמן, ליהמן ומורגן סטנלי, בנק ההשקעות השני בגודלו בארה"ב, דיווחו בשבוע שעבר על רווחים רבעוניים שעלו על תחזיות האנליסטים. גולדמן רשמה רווח של 1.51 מיליארד דולר, ירידה של 53% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. ליהמן דיווח על נפילה של 57% ברווחיו, ל-489 מיליון דולר, ומורגן סטנלי רשם רווח של 1.55 מיליארד דולר, ירידה של 42%.



בתחילת השבוע רשמה מניית ליהמן נפילה יומית של כמעט 20% על רקע שמועות כי בנק ההשקעות יהיה הקורבן הבא של המשבר במגזר הפיננסים האמריקאי, אחרי שבנק ההשקעות החמישי בגודלו בארה"ב, בר סטרנס, הגיע אל סף קריסה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully