וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר לשעבר של ארה"ב: על הממשל להתערב בבהילות כדי לבלום את העלייה בעיקולי הבתים

סוכנויות הידיעות

22.3.2008 / 18:31

רוברט רובין שיבח את הצעדים שנקט הפד לפתרון המשבר



שר האוצר לשעבר של ארה"ב, רוברט רובין, קרא אתמול להתערבות ממשלתית בהולה, כדי לעצור את העלייה החדה במספר עיקולי הבתים בארה"ב.



"ישנו צורך חזק בפעולה מהירה. הייתי שוקל מאד ברצינות את האפשרות של שימוש בכספי ציבור לפתרון הבעיה, בדרך זו או אחרת", אמר רובין בראיון לערוץ חדשות הפיננסים של בלומברג.



רובין הוסיף כי העלייה במספר העיקולים היא אחד הגורמים העיקריים למחנק האשראי בארה"ב, והזהיר כי השתהות בפתרון הבעיה עשוי להוביל להפסדים נוספים.



מספר הבתים המצויים בהליכי עיקול זינק ב-60% ומספר הבתים שעוקלו על ידי בנקים נסק ביותר מ-100% בחודש פברואר, בעקבות העלאה בשיעור הריבית על משכנתאות בריבית משתנה - שהקשתה על לווים רבים לעמוד בתשלומי המשכנתא שלהם.



מספר עיקולי הבתים בארה"ב רשם עלייה חדה בשנה האחרונה, על רקע המשבר החריף בשוק הדיור - החמור ביותר זה 16 שנה - והזינוק בשיעור שמיטות החוב על משכנתאות.



בראיון לבלומברג, אמר רובין כי מנהל הדיור הפדרלי (FHA) צריך להיות מעורב יותר בנסיונותיו של הממשל לסייע ללווי משכנתאות סאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) - אשר עשויים לאבד את בתיהם. "מה שצריך לעשות כרגע, לדעתי לפחות, הוא לטפל בכל המשכנתאות האלה שעומדות בפני עיקול", אמר רובין.



משבר האשראי העולמי, שנגרם בעקבות קריסתו של שוק הסאבפריים האמריקאי והמשבר בשוק האג"ח המגובות במשכנתאות שפרץ בעקבותיו, הוביל עד כה למחיקות ולהפסדים בסך 195 מיליארד דולר עבור בנקים ומוסדות פיננסיים ברחבי העולם.



באם המשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי לא יטופל כראוי, הזהיר רובין, צפויים ההפסדים להתגבר בשנה הקרובה.



"שוקי האשראי נמצאים כעת בטריטוריה לא מזוהה. ייתכן שעוד הרבה בעיות עומדות בפנינו", אמר רובין, ששיבח את הצעדים שבהם נקט הבנק הפדרלי כדי לסייע לכלכלה האמריקאית להתגבר על המיתון הצפוי - ולפתור את מחנק האשראי במגזר הפיננסים.



ביום שלישי הוריד הבנק הפדרלי את הריבית בארה"ב ב-0.75%, לרמה של 2.25%, במטרה למנוע מהכלכלה לגלוש למיתון. מאז ה-18 בספטמבר הוריד הבנק הפדרלי את הריבית בארה"ב ב-3%.



הבנק הפדרלי הזרים עד כה יותר מחצי טריליון דולר לבנקים, הסכים לקבל כבטחונות להלוואות שנתן לבנקים חלק מהאג"ח מגובות המשכנתאות המכבידות על מאזניהם. הבנק גם פתח את ההלוואות הישירות שהוא מעניק לבנקים מסחריים ("חלון הדיסקאונט") גם עבור בנקי השקעות, לראשונה מאז שנות ה-30'.



כמו כן, סייע הבנק הפדרלי בחילוצו של בנק ההשקעות הקורס בר סטרנס, בין היתר באמצעות הבטחת חלק מנכסיו המסוכנים ביותר של הבנק, שנרכש על ידי ג'יי.פי מורגן צ'ייס תמורת 240 מיליון דולר.



"הבנק הפדרלי עשה עבודה מצוינת", אמר רובין, שהוסיף כי מעורבותו של הבנק הפדרלי בהצלת בר סטרנס מפשיטת רגל היתה המעשה הנכון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully