וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הגרמני IKB ביקש מימון חירום מהממשלה בפעם הרביעית; קיבל עד כה סיוע ממשלתי של 9 מיליארד יורו

אשר שכטר

22.3.2008 / 20:33

IKB הגיע לסף קריסה בשל השקעתו בשוק הסאבפריים



הבנק הגרמני IKB, שהגיע לסף פשיטת רגל בשנה שעברה בעקבות הפסדים שרשם בשל השקעות בשוק הסאבפריים בארה"ב, הודיע בסוף השבוע כי יזדקק לסיוע חירום ממשלתי נוסף, רביעי במספר. הבנק אף פירסם אזהרת רווח, על רקע מחיקות נוספות שייאלץ לרשום בשל חשיפתו לשוק המשכנתאות האמריקאי.



IKB, הבנק הגרמני הראשון שנפגע בעקבות קריסתו של שוק הסאבפריים, דיווח בשנה שעברה על מחיקות בסך 2.1 מיליארד יורו (3.3 מיליארד דולר) בעקבות השקעותיו בשוק המשכנתאות בארה"ב.



ביום חמישי, חשף הבנק הפסד צפוי נוסף של 1.3 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת שצפתה הפסד מתון יותר של 550 מיליון יורו - והזהיר כי הוא אינו צופה כלל לרשום רווחים בשנים הקרובות.



הבנק הממשלתי KFW, המחזיק בנתח שליטה של 43% ב-IKB, יזרים 450 מיליון יורו נוספים ל-IKB כדי למנוע את קריסתו של הבנק. בחודשים האחרונים ניסה KFW למכור את חלקו ב-IKB, אך לא נתקל בהצעות משמעותיות. עד כה קיבל IKB סיוע ממשלתי בסך 9 מיליארד יורו.



בספטמבר האחרון, לאחר שהגיע לסף קריסה, יצרו מספר בנקים גרמנים בראשות IKB "מאגר השקעות" שגיבה את IKB בסכום של 4.7 מיליארד דולר, במטרה להצילו מפשיטת רגל.



חודש לפני כן קיבל גם הבנק הגרמני סאקסן LB מימון חירום, בסך 17.3 מיליארד יורו, מבנקים ממשלתיים. זאת, לאחר שנקלע לקשיי נזילות בעקבות הפסדים שספג, בשל השקעות בסך 4 מיליארד יורו בשוק הסאבפריים האמריקאי.



בפברואר קיבל גם הבנק הגרמני ווסט LB, הנמצא בחלקו בבעלות ממשלתית, מימון חירום בסך 5 מיליארד יורו (7.2 מיליארד דולר) מבעליו, לאחר שרשם הפסד שנתי של כמיליארד יורו (כ-1.5 מיליארד דולר) ב-2007, בעקבות השקעות בשוק הסאבפריים.



IKB נאלץ בנוסף להשעות תוכניות לגייס הון באמצעות מכירת תיק השקעות, שערכו הנומינלי 3 מיליארד יורו - עקב "האווירה הנוכחית בשווקים" לאחר קריסתו של בנק ההשקעות האמריקאי בר סטרנס. IKB ייאלץ לרשום מחיקות בסך 450 מיליון יורו בעקבות מכירתו של התיק, לאחר שכבר מחק יותר מ-600 מיליון יורו משווייו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully