וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילביו ברלוסקוני: אטיל וטו על מכירת אליטליה לאייר פראנס-KLM באם איבחר לראשות ממשלת איטליה

סוכנויות הידיעות

22.3.2008 / 20:46

בתחילת השבוע נמסר שאליטליה תירכש ב-1.2 מיליארד ד'



ראש ממשלת איטליה לשעבר ומנהיג מחנה השמרנים במדינה, סילביו ברלוסקוני, אמר אתמול כי בכוונתו להטיל וטו על המכירה המתוכננת של חברת התעופה האיטלקית הכושלת, אליטליה, לאייר-פראנס-KLM - באם יזכה בבחירות לראשות הממשלה, שייערכו באמצע אפריל.



אייר פראנס-KLM, חברת התעופה הגדולה בעולם, רכשה בתחילת השבוע את אליטליה תמורת 747 מיליון יורו (1.2 מיליארד דולר), לאחר שממשלת איטליה ביקשה למכור את החברה הממשלתית כדי להצילה מפשיטת רגל.



באם יזכה בראשות הממשלה בפעם השלישית, אמר ברלוסקוני, בכוונתו להשיב ב"לא קצר ובוטה" להצעת הרכש של אייר פראנס-KLM.



"לא מדובר באמירת 'לא' לצרפת, אלא לתנאי העסקה שהוצעה לנו", הדגיש איל המדיה האיטלקי, שנחשב למועמד המועדף לזכות בבחירות הכלליות באיטליה ב-13 באפריל.



בכיר באייר פראנס-KLM, שהתראיין לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, הגיב לדבריו של ברלוסקוני ואמר כי החברה תובעת מאליטליה, שמועצת המנהלים שלה כבר אישרה את מכירתה, לתת את תשובתה הסופית לעסקה לפני הבחירות לראשות הממשלה ולא אחריהן.



"אנחנו יודעים מה ביכולתנו לעשות, ועל אליטליה לקבל או לדחות את התוכנית שלנו עכשיו, לא בעוד חודשיים או בעוד חודש"; כך ציין המנהל המסחרי של אייר פראנס-KLM בצרפת, כריסטיאן בואירו.



ממשלת איטליה מעוניינת למכור את אליטליה, הנמצאת בבעלות ממשלתית, על מנת להצילה מפשיטת רגל. לחברת התעופה האיטלקית נותרו 367 מיליון יורו בלבד בקופת המזומנים בסוף דצמבר, ומניותיה נחלשו עד כה השנה בכ-30%, על רקע חששות מקריסתה.



אייר פראנס-KLM הציעה מניה אחת שלה עבור כל 160 מניות אליטליה, מה שמעניק לחברת התעופה האיטלקית שווי של 139 מיליון יורו, כ-10 סנטים למניה. מחיר זה משקף אמנם פחות מחמישית ממחיר הסגירה של מניית אליטליה ב-14 במארס - אך עם זאת, אייר פראנס-KLM תיקח על עצמה חובות של אליטליה, בסך 608 מיליון יורו.



אליטליה לא רשמה רווח תפעולי כבר כמעט עשור, והיא מפסידה יותר ממיליון יורו ביום. אך אייר פראנס-KLM הצרפתית-הולנדית תשיג דריסת רגל משמעותית בשוק התעופה האיטלקי, הנחשב לאחד משוקי התעופה הפעילים באירופה - באם תרכוש את החברה הכושלת.



לאליטליה שדה תעופה מרכזי ברומא ובמילאנו - שניים משדות התעופה הבינלאומיים הפעילים ביותר בשוק האירופי.

אייר פראנס-KLM מתכוונת לגייס כמיליארד יורו עבור אליטליה, על מנת לממן השקה מחודשת של החברה. כמו כן, היא צופה כי אליטליה תחזור לרווחיות תפעולית ב-2009 - ותעלה את רווחיותה לרמה הדומה לזו של יתר חברות התעופה האירופיות. בחברה כבר החלו לצמצם את הטיסות הלא-רווחיות.



אליטליה מעסיקה 11 אלף עובדים ומחזיקה צי של 140 מטוסים. ב-2007 הטיסה החברה 25 מיליון נוסעים. הכנסותיה ב-2007 הסתכמו ב-4.9 מיליארד יורו. מאז שנת 2000, צברה אליטליה הפסדים בסך 3 מיליארד יורו, וסך חובותיה מגיע לכ-1.2 מיליארד יורו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully