וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר פישמן ינסה לגייס מיליארד שקל לאג"ח מובנות

חגי עמית

23.3.2008 / 7:18

האג"ח יגובו בסל של 53 אג"ח לא סחירות



בית ההשקעות תמיר פישמן פירסם ביום חמישי תשקיף להנפקת אג"ח מובנות מסוג חדש. בתמיר פישמן ינסו לגייס כמיליארד שקל לאיגרות חוב מובנות. המנגנון של האג"ח החדשות הוא נטילת סל של אג"ח לא סחירות, אריזתן מחדש כאג"ח סחירות והנפקתן לציבור.



צורת הנפקה זו חושפת את הציבור לחברות מנפיקות, כמו מקורות וצים, שאינן קיימות בשוק הציבורי. עם זאת, החשיפה המרכזית באג"ח המובנות החדשות היא דווקא לחברה שאיגרות החוב שלה נסחרות - חברת חשמל.



חלקה של חברת חשמל הוא כמעט 12% מהאג"ח המגבות ב-2008, ועתידה להיות 84% מהן עד 2015 עם היפרעות האג"ח האחרות המגבות את הגיוס. המח"מ (משך חיים ממוצע) ברוטו של הסדרה הגדולה הוא 3.46 ושל הסדרה הקטנה 3.28.



הדומיננטיות של חברת חשמל באג"ח המגבות מוסברת בפשטות במצב בשוק המוסדי הישראלי - שבו למרבית המנהלים המוסדיים יש חבילות אג"ח גדולות של חברת החשמל, שמהן הם רוצים להיפטר.



אחרי חברת חשמל נמצאת אפריקה ישראל, עם מעט יותר מ-6% מהאג"ח המגבות ב-2008, והחברה לישראל עם 5.3% ב-2008.



בסך הכל המוצר מגובה בסל של 53 אג"ח קונצרניות לא סחירים בדירוג של בין BBB+ לבין AAA.



איגרות החוב יונפקו בשתי שכבות. השכבה הראשונה, 80% מהסכום המונפק, קיבלה דירוג של AAA ממידרוג. השכבה השנייה, בהיקף של כ-200 מיליון שקל, בעלות דירוג A3. במקרה של כשל בחברות שאיגרות החוב שלהן מגבות את התיק, שיעור ההפסד, כפי שיתבטא בתזרים מהאג"ח שמנפיק תמיר פישמן, הוא 58% מהיקף הכשל בתיק.



בפועל, בתמיר פישמן יכולים לקוות שחלק מהמוסדיים שמהם נקנו האג"ח הלא סחירות יקנו את האג"ח הסחירות שיונפקו.



הקופונים (הריבית השנתית הקבועה) שלהם יזכו רוכשי האג"ח הם 3.7% לשכבה הגדולה והסולידית, ו-6.1% לשכבה הקטנה יותר.



בתמיר פישמן מגדירים את האג"ח כחלופה לאג"ח הבנקים, תל בונד 60 וקרנות אג"ח סולידיות. החברה מינתה את אי.בי.אי כעושה שוק לאג"ח בשאיפה להבטיח את הסחירות בנייר גם לאחר ההנפקה. אי.בי.אי מתחייב לעשות שוק לאג"ח במרווח של עד 0.5% ובהיקף של עד 50 אלף שקל.



את שתי סדרות האג"ח יפיצו בשוק תמיר פישמן חיתום, כלל חיתום ומנורה חיתום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully