וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: ציפיות להורדת הריבית בישראל ועליות בוול סטריט בסוף השבוע צפויים להכתיב פתיחה חיובית

טל לוי

23.3.2008 / 8:12

המסחר עשוי להסתיים מוקדם היום בשל עיצומי העובדים



הבורסה של תל אביב תפתח את שבוע המסחר על רקע הציפייה להורדת ריבית מצד בנק ישראל מחר ועליות השערים הנאות שנרשמו ביום שישי בוול סטריט: מדד נאסד"ק עלה ב-2.2% לרמה של 2,258 נקודות וסיכם עלייה שבועית של 1.9%. מדד דאו ג'ונס התחזק ב-2.2% לרמה של 12,366 נקודות והוסיף 3% בסיכום שבועי. מדד S&P 500 טיפס ב-2.4% לרמה של 1,329 נקודות והתחזק ב-3% במהלך השבוע.



» דיון חם על המתרחש בבורסה - עכשיו ב-TheMarker Cafe



הגורם המיידי לעליות מעבר לים היה הודעת הבנק הפדרלי של ארה"ב כי יעמיד הלוואות בהיקף של 75 מיליארד דולר לבנקי ההשקעות הגדולים של וול סטריט. אם לא די בכך, הפד הכריז גם כי יסכים לקבל איגרות חוב מגובות בתזרים מזומנים כבטחונות - בדיוק אותן איגרות שמהן החל משבר האשראי.



מחר בשעה 18:30 צפוי בנק ישראל להכריז על גובה הריבית במשק וההערכות הן כי זו תרד ב-0.25%. עד לפני מספר ימים היה מי שדיבר גם על הפחתה של 0.5% בריבית אולם ביום חמישי האחרון הודיע בנק ישראל כי ירכוש בשנתיים הקרובות 25 מיליון דולר מדי יום ובסך הכל 10 מיליארד דולר. בעקבות זאת, צפוי הבנק המרכזי להסתפק בהורדת ריבית צנועה יותר. כעת עומדת הריבית בישראל על 3.75%.



בנק ישראל עומד כעת בצומת קשה: מצד אחד, הוא מעוניין להגדיל את הפעילות הכלכלית ולמנוע האטה - מה שמצריך הורדת ריבית. מן הצד השני, הוא מעוניין למנוע התפרצות אינפלציונית והדרך לעשות זאת היא דווקא להעלות את הריבית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully