וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים בודק חשד לאי תקינות במינוי פלג לראש הרשות לסחר הוגן

אתי אפללו

23.3.2008 / 9:13

עו"ד אלישע פלג נבחר לתפקיד אף שהוא נעדר ניסיון ואף שהתמודד מול מועמדים מנוסים יותר ■ לפי הערכות, פלג נחשד בהסתרת פרשות שבהן היה מעורב לכאורה



הממשלה הסירה מסדר היום שלה את הדיון באישור מינויו של עו"ד אלישע פלג לראש הרשות לסחר הוגן. בנוסף בודקים נציבות המדינה ומשרד המשפטים את תקינות מינויו של פלג.



על פי הערכות, הבדיקה מתמקדת בכך שפלג לא חשף בפני הוועדה לאיתור מועמד לראש הרשות נתונים ופרשיות שונות בהן היה מעורב לכאורה במסגרת תפקידו האחרון כיועץ המשפטי של עיריית באר שבע, ואשר היו יכולות להשפיע על החלטתה. גורמים במשרד המשפטים מתחו ביקורת על התנהלות הוועדה, והביעו תמיהה כיצד נבחר דווקא פלג חסר הניסיון, בעוד על התפקיד התמודדו בעלי ניסיון רלוונטי רב.







הוועדה, שמינה שר התמ"ת אלי ישי, סיימה את עבודתה בשבוע שעבר. ההחלטה על הקמת הרשות, שתעסוק בעיקר בתחום האכיפה הכלכלית (ראו טבלה), התקבלה בכנסת לפני שנתיים. עמידה בראשות תחום זה דורשת ידע, בקיאות וניסיון. מקורבים לפרשה אומרים כי "צריך מישהו שיגידו לו: ?יש בעיה של פערי מידע', ועליו לדעת איזו רגולציה להתאים בשביל לפתור בעיה כזאת".



לתפקיד לא חסרו מתמודדים בעלי ניסיון בתחום. על כן עולה השאלה כיצד פלג, היועץ המשפטי של עיריית באר שבע וללא ניסיון בתחום האכיפה כלכלית - זכה בתפקיד. תשובה לכך אפשר למצוא בזהות הרכב ועדת האיתור, שכללה שלושה חברים (בהם יפה ויגוצקי, מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית). ואולם מי שהוביל את הבחירה - תוך גיבוי של השר ישי - הוא מנכ"ל משרד התמ"ת גבריאל מימון. מימון, איש העיר באר שבע, כיהן גם כיו"ר דירקטוריון החברה לפיתוח אזורי תעשייה בבאר שבע וכיו"ר לשכת רו"ח במחוז הדרום. בעברו שימש מימון חבר מועצת העיר באר שבע, והוא בעל קשרים ענפים בעיר ובאזור הדרום.



מתמודדים מהארוורד



כאשר מתמנה ועדת איתור, היא בדרך כלל בוחרת מועמד אחד - אלא אם ישנם מספר מועמדים ביניהם היא מתלבטת, ואז מעבירה הוועדה לשר את שמותיהם. השר ישי דרש מוועדת האיתור להציג בפניו שלושה מועמדים ראויים, ובמכרז עלו שלושה מתמודדים לשלבים הסופיים - פלג, אורית פרקש-הכהן ומירון הכהן.



מירון הכהן הוא בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר שני מאוניברסיטת הארוורד בתוכנית ללימודי מוסמך במינהל ציבורי, שם למד במסגרת קרן וקסנר (בתוכנית לעובדי ציבור ישראלים מצטיינים המיועדת לקידום השירות הציבורי בישראל). הכהן משמש היועץ המשפטי של משרד התמ"ת זה יותר מעשור. במסגרת תפקידו היה חבר בוועדה לבדיקת בעיות משפטיות הכרוכות במסחר אלקטרוני ועמד בראש חקירות בנושאים צרכניים. ב-2002 כיהן כציר הכלכלי של משרד התמ"ת בבריטניה.



אורית פרקש-הכהן התמחתה אצל שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר, עבדה במשרד עוה"ד הירושלמי שימרון מולכו ועבדה ברשות ההגבלים העסקיים כארבע שנים במחלקה המשפטית. בתפקידה האחרון ברשות שימשה ראש צוות. פרקש-הכהן מכהנת זה כארבע שנים כיועצת המשפטית של הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל. באחרונה השלימה תואר שני במינהל ציבורי באוניברסיטת הארוורד, גם היא במסגרת קרן וקסנר.



פלג, חבר מפלגת הליכוד, מכהן כיועץ המשפטי של עיריית באר שבע זה יותר משמונה שנים. התמחה במשרד שרגא בירן העוסק במקרקעין ועבד כעו"ד עצמאי. שימש מתאם פעולות ההסברה במשרד ראש הממשלה, היה יועץ בכיר לשר הבינוי והשיכון בתחום קידום התכנון והבנייה ומשמש כיום גם דירקטור בפרזות - חברה ממשלתית עירונית לשיכון ירושלים. היה חבר מועצת העיר ירושלים ואף התמודד על ראשות העירייה. בנוסף היה חבר בתאגיד העירוני ירושלים לסילוק מי שופכין והיה חבר במפלגת הליכוד ובוועדה לרישוי מוניות. כמו כן השתתף פלג בהשתלמויות שונות וימי עיון.



ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה: "ועדת איתור מינוי מנהל הרשות לסחר הוגן והגנת הצרכן התנהלה באופן מסודר על פי כל הכללים המקובלים. חברי הוועדה המליצו פה אחד לשר התמ"ת על עו"ד פלג כמועמד הראוי לתפקיד. בעקבות כך העביר השר ישי לאישור הממשלה את מועמדתו של פלג לתפקיד". פלג סירב להגיב על הדברים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully