וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר TheFunded - המפרסם ביקורות על קרנות הון סיכון - מאוים בהליכים משפטיים מצד הקרנות

גיא גרימלנד

23.3.2008 / 9:41

האתר מאפשר ליזמי חברות סטארט-אפ לפרסם חוות דעת שליליות הנוגעות למנהלים בקרנות הון סיכון



לנו יש בארץ את יגר מאיסטר - הבלוגר שהטיל מורא על עיתונות הספורט. בעולם הון סיכון יש את אדאו רסי, היזם שעומד מאחורי אתר TheFunded, שמאפשר לאלפי יזמי חברות סטארט-אפ לשחרר קיטור וללכלך על הקרנות.



לפני כשבועיים החליט יגר מאיסטר לפרוש מכתיבת הבלוג, בו ביקר בעקביות את עיתונות הספורט, לאחר שאתר הספורט One פנה לאתר הקהילות תפוז וביקש להסיר ביטויים מסויימים מפוסטים שפרסם. מסתבר שיש כאלו שמאיימים גם על אתר TheFunded, שהפך בשנה האחרונה לאבן שואבת של מקור מידע ליזמים המספרים חוויות הנוגעות למנהלי קרנות הון סיכון.



העיתונאי מאט מארשל מהבלוג ונצ'ר ביט פירסם בסוף השבוע כי קרנות הון סיכון מאיימות בתביעות משפטיות כנגד האתר, בדרישה לעדן או להסיר ביטויים או חוות דעת של יזמים שאינן מוצאות חן בעיניהן. מארשל טוען כי חלק מהפוסטים שביקרו את קרנות הון סיכון שונו או החולפו בחוות דעת חיוביות בחודשים האחרונים.



בתגובה הבהיר אדאו רסי כי "אתר TheFunded מופתע לגלות שקרנות הון סיכון מוציאות כסף שניתן להן על ידי משקיעים, בכדי להשתיק דעות וביקורות בונות ולגיטימיות של יזמים".



מארשל מציין בידיעה שפירסם כי קשה להכריע האם השינויים האחרונים בפוסטים של TheFunded אכן נבעו מאיומי הקרנות לנקיטה בהליכים משפטיים. עם זאת, הוא קובע שחוות דעת שליליות על הקרנות נעלמות במהירות, וישנן אינספור דוגמאות.



כך במקרים של דולפין אקוויטי, גרין הילס, מטריקס, גרייקרופט וסטימבוט (שמומנת על ידי ). לא ידוע על קרנות הון סיכון ישראליות שפנו בבקשה לעדן את הביקורות כנגדן אך זה לא משום שאין להן סיבה. להלן כמה חוות דעות שנכתבו על מספר קרנות הון סיכון ישראליות:



על קרן הון סיכון ישראלית ותיקה ומוכרת נכתב: "שחצנית וחסרת אמינות". על קרן הון סיכון אחרת נכתב רק: "הם ישנים, אל תפריעו להם". על קרן נוספת נכתב: "אין להם בעיה להריץ אותך לכתוב, לאסוף ולשלוח להם חומרים, בעוד שלהם אין אפילו את ההגינות לקרוא את האתר שלך ולעשות שיעורים לפני שהם אומרים שהם מעוניינים בך".



למען ההגינות יש לציין שכמעט לצד כל חוות דעת שלילית הופיעה גם חוות דעת חיובית על הקרן - כנראה מטעם הקרן, שביקשה מאחד היזמים בהן היא מושקעת לאזן את התמונה. כמובן שצריך לקחת בערבון מוגבל את כל מה שמפורסם באתר TheFunded.



אדאו רסי אמנם יכול להתגאות בחוות דעת אובייקטיוויות, אבל העובדה שהן נכתבות באנונימיות מטילה צל כבד על אמינותן. סביר להניח שחלקן הגדול של חוות הדעת שייך לבעלי אינטרסים - למשל ליזמים שלא זכו להשקעה מהקרנות.



האם גורלו של אתר TheFunded יהיה זהה לבלוג של יגר מאיסטר? סביר להניח שלא. ובכל זאת, פעם אחר פעם, אנחנו עדים לתופעה שחוזרת על עצמה גופי תוכן ברשת האינטרנט, ובעיקר אלו הנתלים באנונימיות שמעניקה הרשת, חווים על בשרם את מה שהעיתונות המסורתית כבר למדה מזמן: כיבוד מניעת לשון הרע, על אף הרצון שלא לפגוע בחוות הדעת הפרטיות של הגולשים.



מי אתה אתר TheFunded?



אדאו רסי, שנחשף לראשונה ב-TheMarker בכתבה שפורסמה לפני שנה, הוא האיש שעומד מאחורי אתר האינטרנט TheFunded, המרכז ביקורות של אלפי יזמים מכל העולם על מנהלי קרנות הון סיכון. האתר חושף את מה שאף אחד לא מעז לדבר עליו בפומבי בכל הנוגע להון סיכון.



בסופו של דבר היה זה Wired שחשף את האיש שמאחורי האתר לאחר שבמשך חודשים רבים הוא נמנע מלחשוף את זהותו. רסי הוא יזם סדרתי אמריקאי בן 35, נשוי לסינדי ואב לתינוקת בשם קלי. ב-1994 הקים רסי מדריך אונליין עירוני שנקרא Total New York, שנרכש על ידי AOL תמורת סכום לא ידוע, ושולב במדריך העירוני של החברה.



ב-2000 הוא מכר את Methodfive - חברה שהקים לפיתוח פלטפורמת ווב - לחברת XCeed תמורת 88 מיליון דולר. בהמשך דרכו ייסד סטארט-אפ בתחום הגיימינג שנקרא Game Trust. לאחר שסופט בנק קפיטל ביטל השקעה בחברה שלו ברגע האחרון, רסי זעם - והתוצאה היתה הקמת אתר TheFunded.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully