וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון אופ"ק נמצא תחת לחץ

23.3.2008 / 9:43

חכיב חליל, נשיא הארגון אמר, כי אין לאופ"ק חלק בעליית מחיר הנפט בחודשים האחרונים, על אף העובדה שישנן מדינות שמציגות את זה כך

מחיר הנפט צפוי להיות בטווח של 80-110 דולר לחבית בשאר שנת 2008 – כך אמר חכיב חליל, נשיא ארגון אופ"ק, האחראי על כ-40% מתפוקת הנפט העולמית.

חליל, אשר מכהן גם כשר האנרגיה האלג'יראי, אמר בראיון לערוץ טלוויזיה במדינתו כי ארגון אופ"ק, נמצא תחת לחץ אדיר מצד מדינות צרכניות נפט, אשר מעוניינות להציג את הארגון כאחראי למחיר הנפט הגבוה כשלמעשה מחיר הנפט עלה כתגובה למשבר בארה"ב ולהיחלשות הדולר. "המחירים ימשיכו להיות גבוהים, והמחירים בהמשך השנה צפויים להיות 80-110 דולר לחבית", אמר חליל.

אופ"ק השאיר את תפוקת הנפט העולמית ברמתה הנוכחית בפגישתם בתחילת החודש על אף קריאות מצד מדינות צרכניות נפט להעלות את התפוקה כדי להוריד את מחירי הנפט מרמות שיא.

מחיר הנפט ומחירי סחורות נוספות עלו לשיאים במהלך החודש האחרון, מכיוון שמשקיעים פנו לשוק הסחורות כדי להימלט מהטלטלות בשוקי המניות ומהיחלשות הדולר. מחיר הנפט עלה ל-111.8 דולר לחבית ביום שני האחרון, בעקבות פרסום נתוני מאקרו אשר הצביעו על האטת הכלכלה האמריקאית.

חליל אמר זה זמן מה כי אין לאופ"ק חלק בעליית מחיר הנפט בחודשים האחרונים, על אף העובדה שישנן מדינות שמציגות את זה כאילו אופ"ק אחראית, אפילו אם בחלקית, לכך. "האמת היא שהמחירים הגבוהים קשורים לבעיות בכלכלת ארה"ב כמו גם להיחלשות הדולר".

  • עוד באותו נושא:
  • נפט
  • אופ"ק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully