וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכות הגדולות: ורייזון וויירלס ו-AT&T זכו במכרז התדרים הממשלתי בארה"ב

הדר תדמור

23.3.2008 / 10:04

המפסידה: גוגל פיספסה את ההזדמנות האחרונה להיכנס לשוק הסלולר



וויירלס ו-AT&T הן הזוכות הגדולות במרבית התדרים שהוצעו למכירה במכרז על ידי נציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב (FCC). במכרז נמכר ספקטרום התדרים 700MHz, באמצעותו יוכלו החברות להפעיל עוד רשתות סלולריות. גוגל, אשר זו לה ההזדמנות האחרונה להיכנס לשוק הסלולר בארה"ב - לא זכתה.



ורייזון רכשה את החלק הגדול בספקטרום בעבור 9.6 מיליארד דולר. באמצעות התדרים הנוספים, הרחיבה ורייזון את הרשת שלה, את היכולת לספק שירות לטלפונים סלולרים מדורות מתקדמים ולהציע תשתית סלולרית מהירה המכונה LTE.



AT&T זכתה בחלק קטן יותר מהתדרים בעבור 6.6 מיליארד דולר. התדרים שרכשה החברה במכרז הנוכחי יתווספו לתדרים שרכשה מחברת אלוהה פרטנרס לפני המכרז בעבור 2.5 מיליארד דולר.



עם זכייתן של ענקיות הטלקום ורייזון וויירלס (מיזם משותף של ורייזון וקבוצת וודאפון) ו-AT&T במרבית התדרים, נגוזה התקווה למפעילה סלולרית חדשה וגדולה שתפעל בכל המדינות בארה"ב, שכן המכירה הפומבית הזו נחשבה להזדמנות האחרונה לשחקנים חדשים להיכנס לזירת הסלולר בארה"ב. עם זאת, שחקנית קטנה יותר זכתה בחלק מהתדרים שהוצעו במכרז: פרונטיר וויירלס זכתה בתדרים אשר מכסים כמעט את כל ארה"ב.



שדרשה מה-FCC לאפשר רשת פתוחה, לא זכתה באף חלק מהתדרים שהוצעו במכרז. לפני שהגישה הצעתה למכרז, דרשה גוגל כי כל מכשיר ויישום סלולרי יהיו ניתנים לחיבור לרשת האלחוטית באמצעות תדרים אלה, ללא קשר לספק השירות הסלולרי שלהם. כמו כן, דרשה גוגל כי הזוכה במכרז ייאלץ להפריש נתח מהתדרים למכירה סיטונית, דרישה שלטענתה היא הכרחית לקידום התחרות בתחום.



באוגוסט 2008 קיבלה רשות התקשורת הפדרלית את דרישתה של גוגל לרשת פתוחה, שתאפשר לבעלי הטלפונים הסלולרים לגלוש ברשתות אינטרנט אלחוטיות הפתוחות לקהל הרחב באמצעות יישומים שיבחרו בעצמם, ללא קשר לספק השירות, אך דחה את דרישתה של גוגל לאלץ את הזוכה במכרז למכור נתח מהתדרים במכירה סיטונית.



מפעילות הסלולר האמריקאיות ספרינט נקסטל ו-T-Mobile לא הגישו הצעה למכרז.



הטלוויזיה האנלוגית בארה"ב עומדת להפסיק להתקיים ב-2009 תוך שהיא משחררת ספקטרום תדרים רחב עבור רשתות אלחוט. משמעות התדרים הנמוכים באופן יחסי שצפויים להתפנות היא שהספקטרום יכול לתמוך ברוחב פס גדול יותר תוך שמירה על אותה עלות. זאת, משום שאותות בתדירות נמוכה מצריכים פחות חשמל, מה שאומר פחות אנטנות סלולריות, ובעצם חיסכון בעלויות תפעול לחברות הסלולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully