וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי משאיות בארה"ב מאטים את מהירות הנסיעה בשל מחירי הדלק הגבוהים

סוכנויות הידיעות

23.3.2008 / 11:28

מחיר הסולר עלה ב-46% בשנה האחרונה: מגזר המשאיות מנסה לחסוך בעלויות הדלק



נהגי משאיות בארה"ב, הנוהגים מחוף אל חוף, החלו להאט את מהירות הנסיעה כדי לחסוך בדלק. נהגים שבעבר היו נוהגים במהירות גבוהה, מדווחים כיום כי החלו להאט במהירותם - כך מדווחת סוכנות הידיעות אי-פי.



לאחר שמחיר הסולר הגיע ל-4 דולרים לגלון (3.44 שקל לליטר), עלייה של 46% לעומת 2.74 דולרים לגלון לפני שנה, החלו נהגים שכירים להוריד את המהירות הממוצעת ב-16 ק"מ לשעה כדי לחסוך כסף לחברה. נהגים עצמאיים הפחיתו את המהירות הממוצעת בשיעור חד אף יותר.



עלייה של סנט במחיר הסולר מגדילה את הוצאות הדלק של ענף המשאיות ב-391 מיליון דולר בשנה. הוצאות הדלק צפויות לעלות ב-20.5% ב-2008 ולהסתכם ב-135 מיליארד דולר לעומת 112 מיליארד בשנה שעברה. ההוצאות על סולר הגיעו ל-25% מסך ההוצאות בענף המשאיות, ובמספר חברות נרשמו כסעיף ההוצאה המרכזי - יותר משכר העבודה. 3.5 מיליון משאיות פועלות ברחבי ארה"ב, והענף משנע כ-70% מהיקף הובלת הסחורות בארה"ב.



גורמים בענף המשאיות טוענים כי ההאטה במהירות משאית סמי-טריילר מ-120 קמ"ש ל-104 קמ"ש משפרת את ניצולת הדלק ביותר ב-1.6 ק"מ לגלון, נתון משמעותי לרכבים שצריכת הדלק שלהן קטנה מ-16 ק"מ לגלון. גם במצב של חוסר תנועה עם מנוע עובד, צורכת המשאית יותר מגלון של סולר לשעה. רוב משאיות הסמי טריילר מכילות כ-600 גלונים.



מלבד ההאטה במהירות הנסיעה, חוסכת התעשייה דלק באמצעות התקנת מעטפות אווירודינמיות על גבי הרכבים, צמיגים מיוחדים המשפרים את ניצולת הדלק, מציאות דרכי תחבורה יעילות יותר, ובאיחוד סחורות המובלות ללקוחות בעלי קירבה גיאוגרפית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully