וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך בהסתדרות: לא נועצו בוועד

חיים ביאור

23.3.2008 / 12:43

ועד עובדי ההסתדרות הכריז על סכסוך עבודה נגד הנהגת הארגון בשל אי מילוי דרישות הוועד. מבקשים לקדם חלק מהעובדים בדרגות השכר

ועד עובדי ההסתדרות הכריז על סכסוך עבודה נגד הנהגת הארגון. בעוד שבועיים יהיו רשאים 1,000 העובדים לפתוח בשיבושים או בשביתה אם לא ייענו דרישותיהם.

יו"ר ועד עובדי ההסתדרות, יעקב כהן, אמר היום שסכסוך העבודה הוכרז לאור שתי עילות: אי מילוי דרישת הוועד, לפיה חלק מהעובדים יקודמו בדרגות השכר; והחלטת ההסתדרות לנייד עובדים בין תפקידים שונים ללא היוועצות עם הוועד, בניגוד לקבוע בחוקת הארגון. לדברי כהן, המשא ומתן בינו לבין מנכ"ל ההסתדרות - גדי לוטן - על הסכם חדש, נקלע למבוי סתום ולפיכך הוועד דורש להיפגש עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אולם עיני מסרב לפי שעה לקיים את הפגישה.

זו אינה הפעם הראשונה שבה ועד עובדי ההסתדרות מאיים בשביתה. בתקופה כהונתו של יו"ר ההסתדרות הקודם, עמיר פרץ, שיבשו העובדים פעמים אחדות את העבודה בשל הלנת שכרם.

בתגובה על סכסוך העבודה נמסר בשמו של עיני: "בבחירות האחרונות להסתדרות הבטחתי לעובדים ולגמלאים להוציא את הפוליטיקה מההסתדרות עד כמה שניתן ובהדרגה. התחייבתי להפוך את ההסתדרות לאיגוד מקצועי המעסיק עובדים מקצועיים.
"92% מהבוחרים נתנו בי את אמונם. לצערי הוועד לא תמיד רוצה שעובדים יקודמו לפי כישוריהם, אלא גם על פי שיקולים פוליטיים. מתנהל משא ומתן בין הוועד לבין המנכ"ל לוטן, שהוא הסמכות לדון בדרישות הוועד. אני מקווה שנגיע להסכם טוב שיביא להסתדרות מקצועית ויעילה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully