וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה תעלה לנו תעודת זהות חכמה?

גיא גרימלנד

23.3.2008 / 13:43

מחלוקת בין משרד הפנים לחברת-HP על מחירה של תעודת הזהות החכמה. על פי הצעת HP נשלם 64 שקל. משרד הפנים מכוון ל-45 שקל

כמה תעלה תעודת זהות חכמה לאזרחי ישראל? זהו סלע המחלוקת שניצב כרגע בין משרד הפנים וחברת הטכנולוגיה HP ישראל. שתי חוות דעת שהוגשו לאחרונה לועדת המכרזים של משרד הפנים, של פרופ' אמיר ברנע ושל פרופ' דני דולב, עסקו בשאלה האם הצעתה של HP במכרז תעודות זהות חכמות היתה חריגה. לפי חוות הדעת של פרופ' ברנע, HP ישראל הגישה הצעה יקרה בצורה קיצונית לעומת הצעתה הקודמת במכרז.

בחוות הדעת צוין כי HP ישראל הגישה הצעה, לפיה כל תעודת זהות חכמה תעלה 64 שקל, ומאחר ויש כוונה לייצר כ-5 מיליון תעודות זהות חכמות, העלות הכוללת צפויה להגיע לכ-320 מיליון שקל. ב-HP ישראל ציינו כי מאחר והמדינה אינה יכולה להתחייב לפי תנאי המכרז על ייצור העולה על 2.5 מיליון תעודות זהות חכמות, עליה לקחת בחשבון את התסריט הפסימי - ועל כן העלתה את המחיר לתעודה לעומת המחיר במכרז הקודם (38 שקל).

לעומת זאת, למשרד הפנים היה אומדן אחר: כ-45 שקל לתעודת זהות חכמה. זאת מכיוון שלמרות שהמדינה אינה יכולה להתחייב על יותר מ-2.5 מיליון תעודות זהות חכמות, מדובר בהסכם מסגרת ל-11 שנים, כשההערכה היא שמספר התעודות שייוצר יגדל. בנוסף משרד הפנים מציין כי למרות השינוי בשער המטבע ובעלות חומרי גלם מהמכרז הקודם, עדיין אין הדבר מצדיק מחיר של 64 שקל לתעודה. בינתיים משרד הפנים פנה לחשב הכללי בכדי לנהל מו"מ עם גורמים אחרים מלבד HP ישראל. זו האחרונה פנתה לבית המשפט המחוזי בירושלים בכדי למנוע זאת. כעת, לאחר שהוגשו חוות הדעת של ברנע ודולב, היא צפויה להגיב. ממשרד יחסי הציבור של HP ישראל נמסר בתגובה: "מאחר ולא קיבלנו לעיוננו את חוות הדעת, לא נוכל להתייחס אליה".

באופן לא רשמי טוענים גורמים המקורבים ל-HP ישראל כי "המהלך לבקשת חוות הדעת על הצעת המחיר לאחר תום המכרז, תמוה. מקובל במכרזים, שמנוהלים באופן תקין, להחליט מבעוד מועד על רף המחיר והטווחים המקובלים ומאחר שנטען לא פעם כי ההליך לקוי מיסודו, הרי שחוות דעת זו אינה אלא עלה תאנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully