וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גרוס: פימקו הגדילה את החזקותיה במזומן ב-50 מיליארד דולר - למקרה שהמשקיעים יבקשו למשוך כספים

אינטרנשיונל הרלד טריביון

23.3.2008 / 15:33

גרוס: קריסת בר סטרנס הבהירה כי המשבר הגיע רחוק מדי



ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם - פימקו - בילה לדבריו את השנתיים האחרונות בציפייה למבול הקשיים שהוביל לפני כשבוע לקריסתו של בנק ההשקעות בר סטרנס. הבנק נמכר לג'יי.פי מורגן צ'ייס תמורת 240 מיליון דולר.



לדברי גרוס - המנהל נכסים בשווי 104.4 מיליארד דולר - פימקו צברה מאגר מזומנים בסך 50 מיליארד דולר. כך שהיא תהיה בטוחה במקרה ששותפיה העסקיים יבקשו לפתע למשוך חזרה את הכספים שהשקיעו בחברה - כפי שקרה לבר סטרנס. בנק ההשקעות הגיע לסף פשיטת רגל לאחר ששמועות כי הוא סובל מקשיי נזילות בעקבות משבר האשראי העולמי הובילו להאצה חדה בקצב משיכות הכספים מצד לקוחותיו.



בכל יום בשלושת השבועות האחרונים, מספר גרוס, הוא כינס פגישות בחדר מלחמה מאולתר במטה פימקו בניופורט ביץ' שבקליפורניה, "כדי לוודא שאין נזילות בתיבה". "אנחנו מגיעים בכל יום ב-3 וחצי בבוקר ועוזבים בשש בערב. אני לא רגיל לכוון את השעון המעורר שלי ל-2:45 בבוקר אבל מדובר בזמנים יוצאי דופן", אמר גרוס בראיון לעיתון "אינטרנשיונל הראלד טריביון".



גרוס בן ה-63 כבר הספיק לראות קריסות של בנקים וחברות פיננסים רבות במהלך חייו, כולל המפולת בשוקי המניות ב-87' וקריסתה של קרן הגידור LTCM לפני כעשור. בראיון הוא אמר כי המשבר הנוכחי מרגיש שונה - הן בגודלו והן בחשיבותו.



"מצבו של בר סטרנס הבהיר כי הדברים הגיעו רחוק מדי. קהילת ההשקעות התפתחה למשהו שחורג ממושגי הבנקים והרגולציה. אנו קוראים לו מערכת בנקאות הצללים". גרוס אמר כי הוא מתכוון להשתמש בחלק מעודפי המזומנים שצברה פימקו כדי לחפש נכסים במחירי מציאה.



גרוס אמר בחודש שעבר כי בכוונתו להתחיל לרכוש אג"ח מגובות במשכנתאות ואג"ח מוניציפליות שמחיריהן צנחו בעקבות המשבר בשוק הסאבפריים בארה"ב. חברות פיננסים וקרנות גידור מנסות כעת להיפטר מהן.



"רמת המחירים של נכסים שמושלכים כעת לשוק היא האטרקטיווית ביותר שראינו זה עשרות שנים. אנו קונים ללא היסוס נכסים שנמכרים כעת. קרנות גידור מחסלות השקעות עצומות באג"ח מוניציפליות", אמר גרוס במסיבת העיתונאים השנתית של אליאנץ גלובל אינווסטורס.

"פימקו צפתה את הקריסה של שוק הדיור בארה"ב ואת הורדות הריבית שביצע הבנק הפדרלי בעקבותיה. פימקו הגיעה למסקנה כי שוק הדיור צפוי לקרוס כבר בשנת 2005. לכן היא התמקדה באג"ח ממשלתיות קצרות והגדילה את החזקותיה במזומן כדי להערך למפולת על ידי כך שנשארה מחוץ לשוק".



"לא השקענו בשוק הסאבפריים, וכעת אנו קוטפים את הפירות בעוד שהמתחרים שלנו ספגו הפסדים משמעותיים", אמר גרוס בפברואר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully