וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מסתתר בפיצוציות בתל אביב?: המשטרה תפסה 800 כדורי סם, 60 כדורי ויאגרה ובקבוקי סם נוזלי

רוני לינדר-גנץ

23.3.2008 / 16:12

בשבוע האחרון נערכו פשיטות רבות בשיתוף משרד הבריאות



800 קפסולות של סמי פיצוציות, 60 כדורי ויאגרה וסיאליס החשודים כמזויפים, בקבוקוני סם פופרס נוזלי שנלקח בשאיפה שמכילים ISO-BUTYL NITRITE ותרופות ללא מרשם. זהו השלל שנתפס בפיצוציות בתל אביב בשבוע האחרון במסגרת מבצע משותף של היחידה למאבק בפשע פרמצבטי במשרד הבריאות ושל בלשי יחידת הנוער של ימ"ר תל אביב. המבצע עמד בסימן הגברת המאבק במכירת חומרים מסוכנים (סמי פיצוציות) ותרופות הנמכרות בפיצוציות בעיקר לבני נוער.



במספר פיצוציות נמכרו גם שפופרות של דבק מגע שאותם צורכים בעיקר קטינים כחומר נדיף לשאיפה. שבעה מוכרים ובעלי פיצוציות עוכבו לחקירה.



בכיר ביחידה למאבק בפשע פרמצבטי מספר כי "מדובר בתופעה שמסכנת מאד את בריאות הציבור. לדוגמא, אדם שלוקח ויאגרה - אמיתית או מזויפת - ואחר כך לוקח פופרס יכול למות. מקרים כאלו כבר היו. אחת מתופעות הלוואי של פופרס היא הרחבה של כלי הדם, בדומה לויאגרה, ושילוב של שניהם עלול לגרום לקריסה של המערכת הקרדיו-וסקולרית בגוף ולמוות. בנוסף, הפופרס נחשב בספרות המקצועית לחומר מסרטן".



 כיצד מתנהל המאבק עד להגשת כתבי אישום?



"בהתחלה מתבססים על מידע מודיעיני, אחר כך קונים בפועל את החומרים ומוודאים שהמידע מדויק, ורק לאחר שמוודאים שהמקום אכן מוכר את החומרים האסורים עושים פשיטה. כך מזהים את החומרים במז"פ או במעבדות של משרד הבריאות. לאחר שיש זיהוי בטוח - אפשר להגיש כתבי אישום".



"עד לא מזמן החומרים הללו נמכרו בעשרות אחוזים מהפיצוציות בארץ, ובעקבות שיתוף הפעולה המוצלח עם המשטרה זה החל לרדת. אני מקווה שבהמשך יצטרפו אלינו גם אנשי מע"מ ומכס וגם עיריית תל אביב, ושבסופו של דבר נגיע גם לספקים עצמם".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully