וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר האמריקאי משיק תוכנית לשימוש בפחם במקום בנפט

סוכנויות הידיעות

23.3.2008 / 16:40

בחיל האוויר מקווים כי הפרויקט יתרחב לכל ארה"ב ויבטל את ההסתמכות על מקורות אנרגיה זרים



חיל האוויר האמריקאי משיק תוכנית לשימוש בפחם מקומי במקום בנפט זר. החיל מתכנן לבנות במרכז מונטנה מתקן שישתמש בפחם להפקת דלק סינתטי, שיהיה יעיל וידידותי יותר לסביבה. גורמים בחיל מקווים כי המתקן יהיה ראשון ברשת מפעלים ארצית, שתקל על ארה"ב להתמודד על העלייה הגואה במחירי הנפט, ושתבטל את ההסתמכות על מקורות אנרגיה זרים.



חיל האוויר מקווה לעודד משקיעים בוול סטריט לתמוך בפרויקט, אולם אנליסטים טוענים כי העלות האסטרונומית של הקמת כל מתקן, שנאמדת ב-5 מיליארד דולר, עלולה להתברר כלא כדאית אם מחירי הנפט ייצנחו. גם השפעת שריפת הפחם על שינוי האקלים העולמי יכולה להכשיל את הפרויקט. בקונגרס האמריקאי הובעה התנגדות לשימוש בפחם שעלול להכפיל את כמות גזי החממה באטמוספירה לעומת שריפת הנפט.



ממשלת ארה"ב החליטה בתחילת החודש לדחות הלוואות גדולות להקמת תחנות כוח המופעלות על ידי פחם, בטענה שחוסר הוודאות לגבי השינויים האקלימיים בעולם והעלייה בעלויות הבנייה הופכות את ההלוואות למסוכנות. לראשונה מאז 2001, אושרה הזרמת 1.3 מיליארד דולר לתכנית בניית תחנות חדשות. אולם ממשלת ארה"ב החליטה כי התחנות לא ייבנו השנה וקרוב לוודאי גם לא בשנת 2009.



לפי התוכנית, היו אמורות להיבנות לפחות ארבע תחנות כוח - בקנטאקי, אילינוי, ארקנסו ומיזורי. פרויקט לבניית תחנת כוח פחמית במונטנה נדחה בחודש שעבר. שתי תוכניות נוספות נדחו באחרונה בואיומינג ובמיזורי. תחנות כוח באזורים הכפריים מספקות חשמל לכ-40 מיליון לקוחות ברחבי ארה"ב. למעלה מ-60% מהחשמל המגיע מתחנות אלה הוא באמצעות בעירת פחם.



חיל האוויר הציע כי משקיעים פרטיים יממנו, יבנו ויפעילו את מפעל הפחם, ולשם כך היקצה שטח של 2,800 דונם בבסיס החיל במונטנה, והבטיח כי ירכוש את הדלק הסינתטי. חיל האוויר האמריקאי הוא צרכן הדלק הגדול בארה"ב. הצעות מכרז לפרויקט יוגשו במאי הקרוב.



תהליך הקמת המתקן אמור להימשך ארבע שנים מרגע שייבחר הזוכה. חיל האוויר מתכנן להשתמש בדלק הסינתטי במחצית צי המטוסים בצפון אמריקה עד שנת 2016, ולשם כך תידרש הפקת כמות שנתית של 400 מיליון גלונים של דלק על בסיס פחם, שתתאפשר רק לאחר הקמת של לפחות שבעה מתקנים ברחבי ארה"ב.



מדי יום צפויות להיות מופקות 25 אלף חביות דלק סינתטי במתקן במונטנה כשרק 15% מהם ישמשו את המטוסים, והשאר יהיה דיזל מאיכות נמוכה יותר לרכבים, משאיות ורכבות, וכן נפטא, דלק לתעשיות הכימיות. גורמים בחיל האוויר מאמינים כי הפרויקט ימשוך את כל הכלכלה האמריקאית לעבור לשימוש בדלק הסינתטי החדש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully