וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית בסך 62 מיליון נגד קלאב הוטל טבריה: דמי האחזקה של דירות הנופש נגבו בצורה מופרזת

הילה רז

23.3.2008 / 17:27

לטענת התובעים המלון הסתיר מהם יתרת זכות בדמי אחזקה



בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 62 מיליון שקל נגד קלאב הוטל טבריה הוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב בגין גביית מופרזת של דמי אחזקה של דירות הנופש.



לפי הסכמי הרכישה של 7,916 רוכשי זכויות של יחידות נופש בקלאב הוטל טבריה, נטען, היה צריך להשתתף בעלויות אחזקת המלון, על פי עלות האחזקה בפועל.



לפי התובעים הייצוגיים יהושע נווה ונעה גני, שיטת החלוקה בעלויות האחזקה קובעת כי על המבקשים לשאת בדמי אחזקה משוערים, הנקבעים לפני תחילת שנה מסוימת. לאחר תום אותה שנה אמור להיערך תחשיב של דמי אחזקה סופיים המבוססים על ההוצאות שהוצאו בפועל. את דמי האחזקה הסופיים יש להשוות עם דמי האחזקה המשוערים, וכאשר נוצר הפרש לטובת הלקוחות, הם זכאים לו. במידה וישנה יתרת חובה, עליהם לכסותה.



"בין השנים 2006-2000 היתה לתובעים הייצוגיים יתרת זכות, שהוסתרה מהם על ידי קלאב הוטל. משכך הם לא זכו לקבל את ההפרשים שנוצרו לטובתם. הדבר חל על כל יתר אלפי בעלי יחידות הנופש במלון", נטען.



מהבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד עופר גזית, עולה כי קלאב הוטל הסתירה מהתובעים הייצוגיים את יתרת הזכות שלהם, והם לא קיבלו את ההפרשים לטובתם.



על פי הבקשה, הפרת ההסכמים מתרחשת ומתחדשת מידי שנה בשנה, במשך עשרות שנים ומכניסה לכיסי קלאב הוטל וחברת התפעול כספים בסכומים אדירים הנגזלים מבעלי הזכויות ביחידות הנופש.



מקלאב הוטל נמסר כי התובעים לא העבירו לידיה עותק של כתב התביעה. קלאב הוטל קיבלה עותק חלקי של התביעה מכלי התקשורת. לכן, אינה יכולה להגיב לגוף התביעה בשלב זה.



עם זאת, יצויין כי יהושע נווה הגיש בעבר תביעה ייצוגית נגד קלאב הוטל, שנמחקה על הסף. יהושע נווה הגיש ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה למחוק את התביעה, אך הערעור נדחה. כעת, יהושע נווה מנסה להגיש תביעה ייצוגית נוספת באותו עניין.



לדעת קלאב הוטל, התביעה שהוגשה - כמו גם לתביעה הקודמת שהגיש יהושע נווה - היא חסרת יסוד. קלאב הוטל טבריה פועלת לפי ההסכמים וגובה דמי אחזקה שנתיים בהתאם להסכמים.



(ת.א. 6401/08)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully