וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרטג מניות במגדל: "אנו עדיין בשוק דובי, אך בהמשך השבוע הקרוב נוסיף לראות עליות"

דנה גלברג

23.3.2008 / 19:23

מידד דבש: גזית גלוב - השקעה אטרקטיווית



"התפרצות של אופוריה לצד התפוגגות חששות כבדים ממיתון", כך מכנה אסטרטג מניות במגדל שוקי הון, מידד דבש, את יום המסחר היום. דבש מסביר כי העליות הגבוהות היום בבורסה בכלל ובמדדי הבנקים והנדל"ן בפרט, הינן "שילוב נסיבות, מסחר חיובי בוול סטריט וירידת מחירי הסחורות, שהגיבו היום".



מנכ"ל קרנות נאמנות תמיר פישמן, יניב רז, מציין כי "אם בשבוע שעבר ראינו ירידות חדות, השבוע נראה עליות". רז מציין כי התנודתיות תוסיף להיות מנת חלקם של המשקיעים עד לקבלת נתונים מקרו כלכליים משמעותיים מארה"ב.



מדד הנדל"ן הישראלי עלה היום בכ-13%, לאחר עלייה 4% במדד הנדל"ן האמריקאי ביום חמישי האחרון. לטענת דבש, העלייה במדד הנדל"ן הינה בבחינת "תיקון טכני לא משמעותי" ומסביר כי מדד הנדל"ן עדיין מרוחק בעשרות אחוזים מהשיא שלו - ירד מתחילת השנה בכ-29%. "מדד הנדל"ן חטף הכי הרבה עד עכשיו, אולם עתה נוצרו הזדמנויות", מוסיף רז.



, שמנייתה עלתה היום ב-18%, מהווה לטענת דבש את גולת הכותרת: "בסביבה עסקית של קיפאון, באה החברה הזאת ועושה עסקים. כצמן ניצל הזדמנות ורכש חברה בעלת מרכזים מעוגנים סופרמרקטים. חברה שממנפת עצמה דווקא כשהשוק בירידה היא השקעה אטרקטיווית", מציין דבש.



גזית גלוב רכשה לאחרונה נכסים בשווי 800 מיליון יורו במזרח אירופה, אך שוק הנדל"ן עדיין מראה חוסר יציבות ותנודתיות מסוכנת: "בשווקים בהן גדל חוסר הוודאות - ההבדל בין אופוריה לפחד מתפרץ ביום אחד.



על קבוצת , שירדה בעשרות אחוזים, מגיב דבש כי הירידה נבעה "בעיקר מפחד המשקיעים ושמועות. לאורך זמן הכלכלה מנצחת. התוצאות הכספיות יקבעו בסופו של דבר את מחיר המניה".



דבש מציין את התערבותו של ברננקי והבטחה להזרים כספים במטרה לשחרר את מחנק האשראי: "מאמציו של ברננקי יישאו פרי, כמו כן הירידה במחירי הסחורות מעודדת את המשקיעים שכן מסמלת אולי התמתנות בלחצים האינפלציוניים".



רז מציין את הנפקת ויזה ב-18 מיליארד דולר בשבוע שעבר כאירוע החשוב שהוביל לעליות ולהשבת האמון, גם אם באופן זמני, לציבור האמריקאי. "ההנפקה זכתה להצלחה מרובה. זהו הגיוס הכי גדול מעולם, ודווקא בחברת קרדיט שנשענת על הצרכן האמריקאי. זה מצביע שיש כסף שמחפש השקעות טובות, ושלשוק האמריקאי אמון בעצמו".



דבש ממליץ לשים לב בעיקר למניות במגזר הנדל"ן והבנקים, שם, לטענתו טמונות ההזדמנויות הגדולות יותר, עקב הירידות הגדולות בתקופה האחרונה. על רקע התגבשות גרעין שליטה לרכישת הבנק מהמדינה, "מניית בנק לאומי זולה למדי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully