וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

modu צפוי לגייס 100 מיליון דולר

גיא גרימלנד

23.3.2008 / 19:55

הסטארט-אפ שמכריז כי יעשה מהפכה בעולם הסלולר יגייס את הסכום לפי שווי של כ-150 מיליון דולר. היזם דב מורן מעלה את רף הציפיות

הסטארט אפ החדש של דב מורן, מודו, קיבל התחייבות לגיוס בהיקף של 100 מיליון דולר - סכום שיא במונחים של תעשיית הון סיכון הישראלית. מורן סירב להגיב לידיעה באופן רשמי, אך לא הכחיש את הפרסום. במשרד יחסי הציבור של מודו ציינו כי "הגיוס מתבצע בהתאם לתוכניות". גיוס ההון מתבצע לפי שווי של 150 מיליון דולר לפחות. הסכום יכול לגדול שכן לטענת גורם המעורה בגיוס, "רשימת המשקיעים שמבקשת להשקיע בחברה היא עצומה".

מודו הוא מכשיר סלולרי זעיר ומודולרי שניתן לשנות אותו בקלות בהתאם לצרכים ולמצב הרוח, ואף לשלב אותו במכשירים אלקטרונים אחרים. המכשיר הבסיסי שוקל 40.1 גרם בלבד, ולטענת אנשי החברה הוא הקל בעולם למרות המשקל הנמוך, הוא כולל תקשורת בלוטות', נגן MP3 וזיכרון של ג'יגה בייט.

אולם, היתרון הגדול של מודו הוא יכולתו לשנות את תכונותיו. הדבר נעשה באמצעות ג'קטים, אביזרים חיצוניים שמודו נכנס לתוכם, ומעניקים לו יכולות נוספות ומראה אחר. ג'קטים נוספים הופכים אותו למכשיר GPS, מחשב מחברת, סלולרי המותאם לספורטאים ונלבש כסרט יד, ואפילו למכשיר שידוכים, המאתר בעלי מודו בעלי תחומי עניין משותפים הנמצאים באותו אזור.

מורן תולה במודו תקוות גבוהות מאוד. הוא מאמין כי המכשיר הסלולרי שלו יוכל להאפיל על ההצלחה של ההמצאה הקודמת שלו, דיסק און קי, ולחולל מהפכה בשוק הסלולרי. "אני אחשיב את מודו כהצלחה אם הוא ישנה באופן יסודי את עולם המובייל", אמר לפני כחודש וחצי בראיון ל-TheMarker.

"הצלחה קטנה יותר תהיה לעשות חברה עם מכירות של 10 מיליארד דולר בשנה. בשבילי להקים חברה שתמכור במיליארד דולר בשנה זו לא הצלחה. עשיתי את זה כבר, ולכן זה לא היעד שלי. אין ברירה - כדי להצליח בגדול אתה חייב לכוון ליעד גבוה. זה מחייב גם השקעות מדהימות, אבל אני לא מפחד. זה תהליך ארוך", אמר מורן.

מודו השלימה בחודש יוני גיוס הון ראשון בהיקף 20 מיליון דולר. בסבב הגיוס השתתפו הקרנות ג'נסיס פרטנרס, ג'מיני, סנדיסק וכן מורן. גיוס ההון התבצע על ידי הלוואה הניתנת להמרה למניות בסבב הגיוס הבא.

מודו מעסיקה מעל ל-100 עובדים במרכז הפיתוח בכפר סבא. מורן הקים בעבר את חברת אם-סיסטמס וניהל אותה עד למכירתה לסנדיסק בשנה שעברה, בתמורה ל-1.55 מיליארד דולר. בדירקטוריון החברה מכהנים יאיר שוהם, שותף בג'נסיס וכרמל סופר, שותף בג'מיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully