וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכישת בר סטרנס תוביל לפיטורים המוניים: ג'יי. פי מורגן צ'ייס עשוי לפטר כ-60% מעובדיו של בר סטרנס

סוכנויות הידיעות

23.3.2008 / 21:07

על 8,000 מעובדי בר סטרנס מרחפת חרב הפיטורים



בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס, שהסכים בשבוע שעבר לרכוש את בנק ההשקעות בר סטרנס תמורת 240 מיליון דולר - מתכוון לפטר יותר מ-8,000 מעובדים של בנק ההשקעות הקורס; כך דיווח היום העיתון הבריטי "אובזרוור".



לפי הדיווח, יפוטרו יותר מ-8,000 מתוך 14 אלף עובדיו של בנק ההשקעות האמריקאי ברחבי העולם, כאשר ג'יי.פי מורגן ישתלט באופן רשמי על בר סטרנס בחודש הבא. לפחות 600 מהמשרות שיקוצצו, דיווח "אובזרוור", שייכות לעובדים במשרדי הבנק בלונדון. כיום מעסיק בר סטרנס 1,400 עובדים בשלוחתו הלונדונית.



אנליסטים מעריכים כי ג'יי.פי מורגן יפטר רבים מעובדיו של בר סטרנס, על רקע הערכות כי משבר האשראי והתנודות בשווקים הפיננסיים יימשכו גם ב-2008. עובדים במשרדי בר סטרנס בלונדון מסרו לעיתון כי הבנק עשוי לפטר עד 1,200 מעובדיו בבירה הבריטית, על רקע הערכות כי ג'יי.פי מורגן אינו מעוניין בעסקיו של בר סטרנס בבריטניה.



בר סטרנס עצמו נאלץ לפטר כ-10% מכוח העבודה שלו בשנת 2007, לאחר שהפסיד כ-700 מיליון דולר במחצית השנייה של השנה - בעקבות חשיפתו לשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב.



בסוף השבוע מסרו מקורבים לבר סטרנס כי ג'יי.פי מורגן מציע בימים אלה בונוסים לבנקים ולעובדים בבנק, בכדי שיסכימו להישאר בחברה ולתמוך במיזוג השנוי במחלוקת.



מנכ"ל ג'יי.פי מורגן, ג'יימי דימון, ביקר ביום רביעי במשרדי בר סטרנס ושוחח עם יותר מ-400 מנהלים בכירים בבנק ההשקעות. זו היתה השיחה הראשונה של דימון עם עובדים בבנק מאז הכריז ג'יי.פי מורגן בשבוע שעבר על רכישת בר סטרנס תמורת 2 דולרים למניה - סכום המשקף כעשירית משווי השוק של הבנק ערב הגשת ההצעה.



במהלך הפגישה, הציע דימון תמריצים כספיים לעובדי הבנק שיסכימו להישאר ויתמכו בעסקה, במטרה למנוע בריחה של עובדי בר סטרנס מבנק ההשקעות, שהגיע לסף פשיטת רגל בעקבות משבר האשראי העולמי.



דימון הביע במהלך הפגישה ביטחון בהשלמתה של העסקה - שנתקלה בהתנגדותם של רבים מהעובדים, המחזיקים בכ-30% ממניות החברה. דימון הוסיף כי הוא מעוניין לשמור על העובדים הטובים ביותר בבר סטרנס, אך הבהיר כי רבים מ-14 אלף עובדיו של הבנק יפוטרו כאשר תושלם רכישת הבנק.



לדברי גורמים שנכחו בפגישה, עובדי בר סטרנס אשר הוצעה להם עבודה על ידי ג'יי.פי מורגן, יקבלו בונוס שיכלול, בין היתר, גם מניות של ג'יי.פי מורגן עצמו. העובדים אשר להם לא הציעה ג'יי.פי מורגן עבודה, יקבלו בונוס כספי של כ-30% משכרם ב-2007, במידה שיישארו בבנק עד להשלמת הרכישה.

מניית בר סטרנס זינקה ביום חמישי ב-11.8%, לאחר שפורסם כי המיליארדר ג'וזף לואיס, בעל המניות הגדול ביותר בבר סטרנס שאיבד כחצי מהונו בעקבות קריסת הבנק, ידחוק בבנק ההשקעות לחפש הצעה חלופית לרכישתו.



לואיס, המחזיק בנתח של כ-8.4% ממניות בר סטרנס, הודיע כי ינקוט בכל צעד אפשרי כדי להגן על השקעתו בבר סטרנס - ומסר כי הוא יעודד את הבנק לחפש אפשרויות אסטרטגיות אחרות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully