וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזי בורוביץ', יעקב גינזבורג ויוסי רוזן ייחקרו על קריסת רשת קלאבמרקט

נורית רוט

23.3.2008 / 21:16

קבוצת מוזס-בורוביץ'-רוזן, שהציעה בעבר להעביר לקופת הכונס 20 מ' ש', תיאלץ כנראה להתפשר על 40-30 מ' ש'



פריצת דרך בחקירת קריסת רשת קלאבמרקט: לאחר כשנתיים שבהן עוכבה החקירה, הוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט העליון בקשה בהסכמה למתן תוקף של פסק דין להסדר שהושג בין הצדדים, לפיו החוקרים שמונו על ידי בית המשפט יחקרו בפרשה את הדירקטורים לשעבר איזי בורוביץ', אריק לוינסון, יעקב גינזבורג, עופר מקוב ויוסי רוזן.



באוגוסט 2005 הורתה השופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בתל אביב על מינוי החוקרים עו"ד אבנר כהן וגיורא הרטוג לבדיקת נסיבות קריסת קלאבמרקט.



באפריל 2006 זימנו החוקרים לחקירה את הדירקטורים לשעבר ברשת, ביניהם בעלי הרשת לשעבר דדי, איזי ותמי בורוביץ' (החזיקו 92.5% מהמניות), יו"ר הדירקטוריון לשעבר יוסי רוזן, סמנכ"ל הכספים לשעבר עופר מקוב וסגן היו"ר לשעבר יעקב גלברד. בעקבות הזימונים הגישו הנחקרים בקשה שבית המשפט יקבע כי הזימונים בטלים, וכי החוקרים אינם מוסמכים להמשיך בחקירת הנסיבות שהובילו לקריסת הרשת.



בית המשפט המחוזי דחה את מרבית הטענות וקבע כי החוקרים הוציאו את דו"חותיהם בסמכות, וכי ניהול החקירה יוכל להתבצע בנוכחות פרקליט מטעם הנחקרים, בהגבלות מסוימות. על החלטה זו טענו הנחקרים כי יש להם זכות ערעור (להבדיל מרשות ערעור, אותה יש לבקש מבית המשפט). בשל בקשות שונות שהוגשו בנוגע לסוגייה זו עוכב ביצוע החקירה במשך כשנתיים.



לפני כחודש וחצי הורה השופט אשר גרוניס לצדדים לנהל ביניהם משא ומתן, וציין כי בהמשך ייתן החלטה בתיק ללא דיון במעמד הצדדים. בעקבות זאת התנהל משא ומתן, שבעקבותיו הושג ההסדר שהובא כעת לאישור בית המשפט. על ההסדר חתומים החוקרים, הדירקטורים ובעלי המניות ברשת, הנאמנים עו"ד שלמה נס ורו"ח גבי טרבלסי וכונס הנכסים הרשמי.



לפי ההסדר, ייחקרו על ידי החוקרים חמשת הדירקטורים באופן הבא: בורוביץ יישאל שאלות בכתב על ידי החוקרים וישיב עליהן בתצהיר, וארבעת האחרים לוינסון, גינזבורג, מקוב ורוזן, יתושאלו באופן פרונטלי על ידי החוקרים.



ההסדר קובע כי עד סוף השבוע הקרוב ינסו הצדדים להשיג הסדר כולל, אשר אם יושג ויאושר על ידי הגורמים הנדרשים - בית המשפט המחוזי ואסיפת הנושים (הליך שעשוי לארוך זמן רב) - יתייתר הצורך בהסדר המוצע.



יצויין כי בעבר הציעו קבוצת מוזס-בורוביץ'-רוזן הצעה להעביר לקופת הנושים תרומת בעלים של כ 20 מיליון שקל, בתמורה לפטור מתביעות עתידיות מצד השותפים להסדר הנושים. גורמים הקשורים לחקירה אומרים כי על מנת שיוסכם על הסדר כולל שייתר את הצורך בהמשך החקירה, יצטרכו הדירקטורים להציע סכומים שאינם פחותים מ 30 40 מיליון שקל.



בספטמבר 2005 רכש נוחי דנקנר את רשת קלאבמרקט הקורסת ומיזג אותה לתוך שופרסל הרשת שבבעלותו, תמורת כ 760 מיליון שקל.אם יגיעו הצדדים להסדר שכזה, טעון ההסדר יהיה צורך בקבלת אישורם של בית המשפט המחוזי ושל אסיפות הנושים, הליך שאורך זמן לא קצר.



(רע"א 4985/06)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully