וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

eBay מבצעת ארגון מחדש: פיטרה 125 עובדים לקראת כניסתו לתפקיד של המנכ"ל החדש ג'ון דונהו

סוכנויות הידיעות

23.3.2008 / 21:23

דונהו הוביל מאז הוכרז מינויו מספר שינויים בחברה



ענקית המכירות הפומביות המקוונות eBay פיטרה 125 מעובדיה, במסגרת ארגון מחדש שמבצעת החברה בפעילותה לקראת כניסתו של המנכ"ל החדש, ג'ון דונהו, לתפקיד.



מ-eBay נמסר כי הקיצוצים הצפויים נחוצים כדי לאפשר לחברה לגייס כספים הדרושים לה כדי לערוך שינויים טכנולוגיים באתר האינטרנט כדי להפכו לידידותי יותר עבור המשתמשים ולארגן מחדש את פעילותה העסקית, על רקע ירידה במספר המבקרים ב-eBay והאטה בהכנסותיה של החברה. eBay מעסיקה כיום למעלה מ-15,500 עובדים ברחבי העולם.



בתחילת השנה הודיעה אי-ביי כי מנכ"לית החברה, מג וויטמן, תפרוש מתפקידה ב-31 במארס. ג'ון דונהו, אשר גויס לחברה ב-2005 כנשיא חטיבת המכירות הפומביות, מונה למחליפה של וויטמן בתפקיד המנכ"ל ונשיא החברה.



פרישתה של וויטמן מגיעה בתקופה בעייתית עבור eBay, אשר רושמת האטה בצמיחה השנתית ממכירות פומביות. ברבעון השלישי רשמה אי-ביי ירידה של 3% בכמות הפריטים המוצעים למכירה באתר.



eBay הודיעה בחודשים האחרונים כי היא שוקלת צעדי ארגון מחדש בניסיון לחזור למסלול הצמיחה ואף לפני מספר חודשים נכנסה לתחום המודעות המסווגות באמצעות שרות Kijiji ("כפר" בסוואהילית).



בנוסף לירידה בהכנסותיה של החברה, נאלצת eBay להתמודד גם עם ירידה במספר המבקרים באתר. לפי נתוני נילסן, בשנת 2007 חלה ירידה של 10% במספר המבקרים ב-eBay, על רקע צמיחתן המהירה של מתחרות כאמזון, המגדילות את נתח השוק שלהן על חשבון החברה.



מאז שהוכרז כיורשה של וויטמן, הכריז דונהו על מספר שינויים ב-eBay. בין היתר, הכריז דונהו על הפחתת העמלות שגובה האתר מגולשים המבקשים למכור את חפציהם באמצעות האתר והגדלת העמלות שגובה החברה לאחר מכירת המוצר.



כמו כן, הוביל דונהו שינוי במערכת הפידבקים של האתר המונעת ממוכרים מלפרסם תגובות שלילות על קונים ויזם ארגון מחדש בחלק מחטיבותיה של החברה שבמסגרתו אוחדות יחידות שבעבר פעלו בנפרד, כמו חטיבת שירות הלקוחות וחטיבת אתר התשלומים המקוונים פיי-פאל.



הארגון מחדש בחברה נועד לאפשר לדונהו להפנות יותר עובדים ומשאבים לתחומים שאותם הוא רואה כחשובים לשיפור אתר המכירות הפומביות והפיכתו לאטרקטיבי יותר עבור מוכרים, שמשלמים את העמלות המייצרות הכנסות עבור eBay, ולקונים, שחזרתם לאתר חשובה כדי למשוך מוכרים נוספים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully