וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הבריאות בן יזרי ביקש תקציב מיוחד של 7 מיליון שקל לטיפול רפואי במסתננים מאפריקה

רותי סיני

23.3.2008 / 22:22

התקציב נועד לכסות בדיקות, חיסונים ויילוד תינוקות



שר הבריאות, יעקב בן יזרי, ביקש היום (ראשון) ממנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, לקבל באופן מיידי שבעה מיליון שקל כדי לטפל במסתננים אפריקאים שסובלים ממחלות מידבקות וכרוניות. במשרד הבריאות מעריכים שהבקשה תיענה.



במקביל נזף היום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בכוחות הביטחון על שאינם עושים די כדי למנוע את כניסתם של מסתננים לישראל, ובמשרד החוץ - על שאינו עושה די כדי למצוא מדינות אפריקאיות שאליהן אפשר לגרש את המסתננים.



התקציב שביקש בן יזרי נועד לכסות טיפול במסתננים ומבקשי מקלט שמגיעים לחדרי מיון; לתת להם חיסונים; לבצע בדיקות לחולי איידס; לאשפז חולי שחפת, צהבת וסרטן; וכן ליילד תינוקות. להערכת משרד הבריאות, בקרב המסתננים נמצאים כמאה חולי איידס ועשרות חולי סרטן.



בארגון "רופאים לזכויות אדם" בירכו על בקשתו של בן יזרי לתקציב כצעד ראשון לקראת קבלת אחריות של המדינה לטיפול באלפי האפריקאים שהגיעו לישראל במהלך השנה וחצי האחרונות.



בניסיון לאלץ את המדינה לספק טיפול רפואי למסתננים, שחלקם בורחים מרדיפה ואחרים מהגרי עבודה המחפשים פרנסה, סגר הארגון את המרפאה שלו בדרום תל אביב, שמספקת זה שנים טיפול למהגרי עבודה ואנשים אחרים שאין להם ביטוח רפואי. הסגירה נועדה אמנם כצעד מחאה אבל נבעה גם מהעומס הרב שנוצר בחודשים האחרונים, עם גבור זרם המסתננים.



במשרד הבריאות קיוו שארגונים וולונטריים ימשיכו ליטול על עצמם אחריות לטיפול, כדי לא לתת גושפנקה רשמית ועידוד להגעת מסתננים נוספים. במשרד אמרו היום כי הציעו לארגון סיוע כספי כדי להתמודד עם העומס, אך בארגון אומרים כי אין מדובר בבעיה תקציבית משום שממילא הרופאים הם מתנדבים. "שניים-שלושה רופאים מתנדבים לא יכולים לטפל כמו שצריך במאה איש שמגיעים לכאן כל ערב", אומר דובר הארגון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully