וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדיונות של 5.1 מיליארד שקל בקרנות השקליות בספטמבר

הארץ

11.10.2001 / 8:40

ירידה בתחזיות האינפלציה; יונתן כץ חוזה 1.5% ל-2002

מאת אורי וינברגר

פדיונות של 5.1 מיליארד שקל מקרנות הנאמנות השקליות נרשמו בספטמבר; זהו סכום הפדיונות הגדול ביותר שנרשם באפיק זה עד כה, ואחר מסכומי הפדיונות החודשיים הגדולים ביותר שנרשמו אי פעם בישראל. קדם לסכום זה שיא של 4.4 מיליארד שקל שנפדו באפיק זה באוגוסט - כך עולה מנתוני חברת מיטב שפורסמו אתמול.

הפדיונות הגדולים בקרנות השקליות בספטמבר איפיינו בעיקר את המחצית הראשונה של החודש. במחצית השנייה של החודש נעצרה מגמת הפדיונות. פעילים בענף קרנות הנאמנות מעריכים כי בשבוע הראשון של אוקטובר המגמה התהפכה ועברה לצבירות.

עצירת הפדיונות התבטאה בעליות החדות בשיעור ממוצע של כ-5%, שנרשמו באיגרות החוב השקליות הארוכות בריבית קבועה מסוג שחר בחודש האחרון. כתוצאה מהעליות, ירדה התשואה באיגרות מסוג זה מכ-8.3% בתחילת ספטמבר, לכ-7.5% כיום; תשואות אלו עדיין גבוהות משמעותית מריבית בנק ישראל - 6.3%.

העליות במחירי האג"ח השקליות משקפות את השיפור שחל בהערכות המקרו-כלכליות מאז התקפת הטרור. אסטרטג המקרו יונתן כץ אומר כי החששות מפני העלאת ריבית בנק ישראל פחתו, ובמקביל ירדו גם ציפיות האינפלציה.

כץ העריך כי העמקת המיתון תשמור על סביבת אינפלציה נמוכה וכי שיעור האינפלציה במשק ב-12 החודשים הקרובים יעמוד על כ-2.3%. להערכתו, תחזית האינפלציה ל-2002 נמוכה יותר, 1.5%. סך נכסי קרנות הנאמנות ירד בספטמבר בכ-7%, בהשוואה לאוגוסט, והסתכם ב-53 מיליארד שקל. הירידה נבעה מיציאת כספים בסך 3.2 מיליארד שקל ומתשואה שלילית משוקללת של תעשיית הקרנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully