וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של עד 30% במכירת פוליסות ביטוח חיים בחודשיים האחרונים

הארץ

11.10.2001 / 7:57

הסיבה העיקרית לירידה היא השינויים שערך הפיקוח על הביטוח באוצר בפוליסות ביטוח החיים

מאת שלומי שפר

ירידה של 15%-30% בהיקף השיווק של פוליסות ביטוח החיים נרשמה בחודשיים האחרונים, לעומת החודשים הקודמים ב-2001 ובהשוואה ל-2000 - כך מדווחים בכירים בענף ביטוח החיים. הסיבה העיקרית לירידה היא הפסקת הביטולים של פוליסות קודמות.

לדברי בכיר באחת מחברות הביטוח, בחברות מתחילים להיערך למצב שבו היקפי המכירות יהיו נמוכים מאלה שהיו רגילים אליהם בשנים האחרונות.

בכיר אחר בענף מדווח כי בבדיקה ענפית שנעשתה על ידי איגוד חברות הביטוח, נמצא כי ביולי 2001 נרשמה ירידה של כ-15% בהיקפי הפרמיות מפוליסות חדשות בענף ביטוח החיים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הסיבה העיקרית לירידה בהיקפי המכירות היא השינויים שערך הפיקוח על הביטוח באוצר, ביוני 2001, בפוליסות ביטוח החיים. הקצבה החודשית בפוליסות ביטוח החיים החדשות נמוכה בכ-20% מהקצבה שהובטחה בפוליסות לפני יוני 2001 , והפער לעומת הקצבה שמבטיחות קרנות הפנסיה גדל לכ-30%. אי לכך, מעדיפים גופים רבים העושים ביטוחים פנסיוניים לעובדיהם, להעביר את ההפרשות הפנסיוניות לקרנות הפנסיה.

חברות הביטוח אף ניצלו את השינוי שערך הפיקוח כדי לשנות את אופי ההתקשרות עם הסוכנים. אם בעבר היו הסוכנים מקבלים את חלק הארי של העמלות בשנה הראשונה לחיי הפוליסה, הרי שכעת העמלות ייפרסו על פני 5 שנים.השינוי מביא לכך שתופעת ביטולי הפוליסות שהיתה נפוצה בענף לפני כן נפסקה כמעט כליל.

סיבות נוספות שהביאו לירידה בתפוקות של חברות הביטוח הן המשבר בהיי-טק והמיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully