וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד נקי של 24.1 מיליון דולר ליאהו וירידה של 14% בהכנסות; החברה הזהירה מהמשך החולשה

דפנה מאור

10.10.2001 / 22:56

רשמה רווח תפעולי בהתאם לתחזיות; המניה מזנקת ב-6.8% במסחר לאחר הסגירה למרות האזהרה לרבעון הרביעי

יאהו הצליחה לעמוד בתחזיות הרווח לרבעון השלישי, עם רווח של 8.4 מיליון דולר, או סנט למניה. אך הכנסותיה של חברת המדיה, שנחשבה להתגלמות עולם הדוט.קום, היו 166.1 מיליון דולר, ונפלו מתחזיות שצפו הכנסות של 170.5 מיליון דולר. עבור הרבעון הבא צופה יאהו כי החולשה בעסקיה תימשך, ולכל היותר תרשום רווח דומה.

לאחר פרסום ההודעה רושמת מניית יאהו עלייה של 6.8% במסחר לאחר הסגירה, לאחר שקפצה ב-7.6% במסחר הרגיל.

לשם השוואה, ברבעון המקביל של שנת 2000 רשמה החברה רווח של 81.1 מיליון דולר, או 13 סנט למניה, על הכנסות של 296 מיליון דולר. במקום צמיחה של מאות אחוזים שרשמה במהלך שנת 2000, רשמה יאהו השנה צמיחה שלילית. בשורה התחתונה רשמה יאהו הפסד של 24.1 מיליון דולר, כולל הפסד של 17.9 מיליון דולר על השקעות.

הדו"ח של יאהו מספק הצצה מעט מעורפלת אל עולם הפרסום המקוון לאחר הפגיעה שגרמו ההתקפות של ה-11 בספטמבר. יאהו, שעסקיה בתחום הפרסום באינטרנט מקרטעים זה יותר משנה, כבר הודיעה כי תוצאות הרבעון השלישי לא יושפעו בצורה ניכרת מההתקפות, שאירעו סמוך לסוף הרבעון. אולם תוצאות הרבעון הרביעי החזויות עתה נראות עגומות למדי.

יאהו אמנם ממשיכה להוביל כאחד האתרים הפופולריים בעולם, אולם נתוני המידרג של חברת נילסן/נטרייטינג מראים כי היא מאבדת קהל לטובת AOL ו-MSN. במהלך הרבעון גדל מספר המשתמשים הייחודיים ביאהו ל-210 מיליון, לעומת 166 מיליון בתקופה המקבילה. מספר הדפים הנצפים ליום הגיע ל-1.25 מיליארד.

בהודעת החברה נאמר כי הצפיות של יאהו נמוכה, אולם מנכ"ל החברה, טרי סמל, אמר בשבוע שעבר כי הוא אינו צופה שינוי מרחיק לכת בעסקי הפרסום המדשדשים עד למחצית השנייה של השנה הבאה.

עבור הרבעון הרביעי צופה החברה הכנסות של 160-180 מיליון דולר. אם תעמוד בתחזיות אלו, תרשום החברה הכנסה שנתית של 688-708 מיליון דולר. הרווח הצפוי לרבעון האחרון הוא 0-1 סנט למניה, לעומת תחזיות קודמות של סנט למניה.

מאזן המזומנים של החברה נותר יציב ברמה של 1.7 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully