וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר של בר סטרנס עולה

24.3.2008 / 9:14

בעלי המניות בבנק ההשקעות שקרס בשבוע שעבר וצפוי להרכש על ידי בנק ג’יי.פי מורגן צ’ייס, זועמים לנוכח תג המחיר- 2 דולר למניה - שהוצמד לו

בנק ג’יי.פי מורגן צ’ייס, שהסכים בשבוע שעבר לרכוש את בר סטרנס תמורת 2 דולר למניה - עשוי להעלות את הצעת הרכש שהגיש עבור בנק ההשקעות ל-10 דולר למניה במטרה לרצות את בעלי המניות - כך דיווח היום העיתון "ניו יורק טיימס", שציטט גורמים המעורבים במגעים.

לפי הדיווח, המתקת ההצעה נועדה לזכות באישורם של בעלי המניות של בר סטרנס, אשר הביעו זעם רב לנוכח הצעת הרכש המקורית - המשקפת כעשירית משווי השוק של הבנק ערב הגשת ההצעה. לפי התנאים המוצעים, ישלם ג'יי.פי מורגן 10 דולר עבור כל מניה של בר סטרנס, לעומת ההצעה המקורית שעמדה על 2 דולר למניה או 240 מיליון דולר - כשליש מהשווי בו הונפק בר סטרנס בהנפקתו הראשונה לציבור ב-1985.

עם זאת, למרות שההסכם המקורי לרכישת בר סטרנס זכה לתמיכתם של הבנק הפדרלי והרגולטורים בארה"ב, מסרו גורמים המקורבים למגעים כי הבנק הפדרלי מסתייג מהתנאים החדשים, דבר שעשוי לדחות את פתיחת המו"מ מחדש או להוביל לקריסת העסקה לחלוטין. עסקה לפיה ישלם ג'יי.פי מורגן 10 דולר למניה עבור בר סטרנס תעריך את שוויו של בנק ההשקעות החמישי בגודלו בארה"ב, שהגיע לסף פשיטת רגל לאחר שנקלע לקשיי נזילות בעקבות משבר האשראי העולמי, בכמיליארד דולר - פחות משליש משווי השוק של הבנק ערב הגשתה של הצעת הרכש המקורית.

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן, ג'יימי דימון, השתכנע לדברי גורמים המעורבים במגעים כי המיזוג עם בר סטרנס נמצא בסכנה, לאחר ששוחח בשבוע שעבר עם עובדים בבנק ובעלי מניות שהביעו כעס לנוכח המחיר הנמוך שבו נמכר הבנק. חלק מאותם בעלי מניות היו העובדים עצמם, המחזיקים בכ-30% ממניות בר סטרנס. דימון ביקר ביום רביעי במשרדי בר סטרנס ושוחח עם יותר מ-400 מנהלים בכירים בבנק ההשקעות. היתה זו שיחתו הראשונה של דימון עם עובדים בבנק מאז הכריז ג'יי.פי מורגן על רכישת בר סטרנס.

במהלך הפגישה, הציע דימון תמריצים כספיים לעובדי הבנק שיסכימו להישאר ויתמכו בעסקה, במטרה למנוע בריחה של עובדי בר סטרנס מהבנק על רקע הערכות כי מכירתו תוביל לפיטורים המוניים. העיתון הבריטי "אובזרוור" דיווח אתמול כי ג'יי.פי מורגן מתכוון לפטר יותר מ-8,000 מתוך 14 אלף עובדיו של בר סטרנס ברחבי העולם, לאחר שישתלט באופן רשמי על הבנק בחודש הבא.

מניית בר סטרנס זינקה ביום חמישי ב-11.8%, לאחר שפורסם כי המיליארדר ג'וזף לואיס, בעל המניות הגדול ביותר בבר סטרנס שאיבד כחצי מהונו בעקבות קריסת הבנק, ידחוק בבנק ההשקעות לחפש הצעה חלופית לרכישתו. לואיס, המחזיק בנתח של כ-8.4% ממניות בר סטרנס, הודיע כי ינקוט בכל צעד אפשרי כדי להגן על השקעתו בבר סטרנס - ומסר כי הוא יעודד את הבנק לחפש אפשרויות אסטרטגיות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully