וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי הורה למשטרה לחקור את שרון

הארץ

10.10.2001 / 20:35

בעקבות דו"ח מבקר המדינה תחקור המשטרה את ראש הממשלה בעניין מימון הפריימריס לליכוד ב-1999

מאת גדעון אלון

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, החליט היום (רביעי) להורות למשטרה לפתוח בחקירה בעקבות דו"ח מבקר המדינה. בדו"ח עלו חשדות לכאורה לעבירות הקשורות במימון פעילותו הפוליטית של ראש הממשלה, אריאל שרון, לקראת הפריימריס לראשות הליכוד.

רובינשטיין הודיע על החלטתו למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב שלמה אהרונישקי, בתום התייעצות שקיים בלשכתו עם בכירים בצמרת משרד המשפטים - בהם פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, המשנים ליועץ המשפטי, יהושע שופמן ומני מזוז, המשנות לפרקליטת המדינה, רחל סוכר ונאוה בן-אור.

בכוונת המשטרה לזמן לחקירה בנושא זה את ראש הממשלה, אריאל שרון, ואת בנו עמרי שרון, שניהל את כל ההתקשרויות עם נותני השרותים שעבדו עבור אביו בפריימריס. כמו כן מתכוונת המשטרה לזמן לחקירה את מנהל לשכת ראש הממשלה, אורי שני, שהיה בתקופה שאליה מתייחס הדו"ח מנכ"ל הליכוד. נציג מטעם הפרקליטות ילווה את חקירת המשטרה.

החקירה תתמקד בנושא העבירות לכאורה על חוק המפלגות, כלומר כל הפעולות שננקטו על ידי הליכוד בכל הקשור למימון הפריימריס בליכוד שהתקיימו ב-2 בספטמבר 1999. המבקר אליעזר גולדברג קבע בדו"ח כי אין לו סמכויות לפעול נגד חשד לעבירות פליליות הנובעות מחוק המפלגות.

לפי שעה אין בכוונת היועץ המשפטי לממשלה לנקוט בצעדים כלשהם באשר לממצאי מבקר המדינה בנושא העבירות על חוק מימון מפלגות וענייני מימון הבחירות לראשות הממשלה. וזאת מאחר שמבקר המדינה קבע כבר סנקציות מינהליות נגד הליכוד והעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully