וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רש"ת מגבילה את מטוסי המנהלים

זוהר בלומנקרנץ

24.3.2008 / 9:49

רשות שדות התעופה תגביל את זמני ההמראות והנחיתות של טיסות פרטיות בנתב"ג. בין הנפגעים: שרי אריסון, לב לבייב, נוחי דנקנר וחיים כצמן

רשות שדות התעופה (רש"ת) תגביל את זמני ההמראות והנחיתות של מטוסי מנהלים בנתב"ג בעונת הקיץ והסתיו הקרובים; זאת עקב עומס תעבורה בינלאומית ומתן עדיפות לפעילותם של חברות התעופה הסדירות בקווים לישראל וממנה - כך נודע אתמול ל-TheMarker. המשמעות המעשית היא פגיעה בפעילותם של אנשי עסקים ובעלי הון, המשתמשים בטיסות מנהלים ובטיסות פרטיות לחו"ל. נציגיהם נפגשו בשבוע שעבר עם מנהלים ברש"ת והתלוננו על כך.

בעקבות המגמה המסתמנת של גידול בתנועה בנתב"ג ובמטרה לענות על היקפי הביקוש, ביצעה רש"ת עבודת מטה, אשר בחנה את הקיבולת האווירית. על פי הנתונים, צפוי גידול של 12% בתנועה השנה, בנוסף לגידול של 15% ב-2007. המטה קבע כי יש להגביל את הפעילות האווירית בשעות העומס בבוקר, 05:30-08:00, וב-14:00-18:00 בצהריים, לטובת כניסת מטוסים בינלאומיים; זאת לתקופת שיא עונת נסיעות הקיץ והסתיו.

בשעות ההגבלה לא יוכלו לטוס מטוסים או מסוקים של התעופה הכללית מנתב"ג - בין היתר מטוסי מנהלים כמו אלה של שרי אריסון, לב לבייב, נוחי דנקנר וחיים כצמן, מטוסי הדרכה של בתי ספר פרטיים לטיס ומסוקים של חברות פרטיות.

במקביל נסגר מאתמול מסלול 26-08 לפעילות מטוסים, לצורך עבודות אשר קשורות לבטיחות הטיסה. המסלול יהיה סגור עד ה-11 באפריל, ייפתח לפרק זמן של שיא תנועת המטוסים במהלך חג הפסח וחול המועד, וייסגר בשניתב-28 בפאריל עד ה-12 במאי.

מרש"ת נמסר בתגובה, כי "רש"ת נתנה אפשרות למטוסי מנהלים להגיש בקשות מיוחדות לטיסות, והן ייבחנו בהתאם לעומס ולקיבולת. אין כל קשר בין המגבלה לבין הסגירה של מסלול 26-08".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully