וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עובדי IT בישראל יפוטרו ב-2008

גיא גרימלנד

24.3.2008 / 10:04

כך חוזה חברת המחקר STKI בדו"ח כואב לשנה הקרובה; שוק ה-IT יצמח ב-2.9% בלבד



נגמרה החגיגה: המיתון חודר לתעשיית ה-IT הישראלית. חברת המחקר STKI חוזה כי מאות עובדים בתעשיית ה-IT המקומית יפוטרו בשנה הקרובה. מהנתונים עולה כי שוק ה-IT המקומי יצמח ב-2008 ב-2.86% בלבד, שינוי משמעותי מאוד לעומת 2007, אז צמח שוק ה-IT המקומי ב-9.13% לעומת השנה הקודמת.



גם 2006 ו-2005 נראו ורודות לעומת 2008: ב-2006 צמח שוק ה-IT ב-15.55%, וב-2005 צמח ב-12.57%. בסך הכל צפוי שוק ה-IT המקומי לגלגל 4.3 מיליארד דולר ב-2008. "זהו גידול קטן מאוד", מציין ג'ימי שוורצקופף, עורך המחקר ומנכ"ל STKI. "בכל חברות ה-IT המקומיות הוקפאו תקציבים בשל המיתון".



לתוצאות הסקר יש השפעה מהותית על שוק ה-IT המקומי. הסקר, שצפוי להתפרסם היום (ב') בכנס השנתי של STKI, כולל מאות פריטי מידע שונים המרכיבים פסיפס עצום המסביר את מצבו של שוק המיחשוב הישראלי. כל מנכ"לי ה-IT הבכירים בתעשייה צפויים להגיע לכנס, בו ייחשף דירוג חברות הטכנולוגיה. מדי שנה מתקוטטות ביניהן נס טכנולוגיות, מטריקס ומלם-תים על התואר חברת ה-IT הגדולה בישראל.



אחת השאלות שמאות מנהלי מערכות מידע נשאלו בידי חברת המחקר היתה: "לו ב-2008 היית צריך לקצץ בתקציב ה-IT שלך, באיזה תחום הדבר יבוא לידי ביטוי?". כל הנשאלים ציינו שקיצוץ יתבטא בפיטורים נרחבים. שוורצקופף מציין כי מה שמחזיק כעת את שוק ה-IT הישראלי הוא הישענות על רכישת טכנולוגיות מצד השוק הפיננסי. "אם גם השוק הזה ייפול, יפוטרו בענף אלפים".



לפי הערכות, בתעשיית ההיי-טק כ-140 אלף עובדים. "זו תהיה שנה שחורה. כל חברות הטכנולוגיה הגדולות - HP, נס טכנולוגיות, One1 ואחרות - צפו ש-2008 תהיה אופטימית, ובהתאם גייסו עובדים. אך השנה הקרובה לא תהיה אופטימית. כל החברות בנו צפו גידול ב-2008, אך הכתובת על המיתון המתקרב היתה על הקיר כבר מאוקטובר. בכל חברות ההיי-טק תהיה ירידה במכירות כיוון שמנהלי ה-IT בארגונים ובחברות הגדולות במשק ידחו השקעות בפרויקטים חדשים או יקפיאו פרויקטים. התוצאה תהיה מלחמת מחירים ופיטורים".



אילו עובדים ייפגעו?



מי שצפויים להימצא בבעיה קשה במיוחד הם בוגרי מקצועות טכנולוגיה מהמכללות. מאות מנהלי מיחשוב בחברות ישראליות הצהירו שלא יעסיקו בוגרי מכללות, לעומת בוגרי אוניברסיטאות או בוגרי יחידות טכנולוגיות צבאיות. היחידים שציינו שלא תהיה להם בעיה להעסיק בוגרי מכללות הם מנהלי מיחשוב בממשלה, מערכת החינוך, תעשיית הפיננסים ותעשיית הרפואה. בשאר התעשיות - מערכת הביטחון, תחבורה ושירותים, טלקום והיי-טק, ייצור וקמעונות - הודיעו שלא יעסיקו בוגרי מכללות בזמן מיתון. מצבם של יוצאי היחידות הצבאיות טוב מאלו של בוגרי המכללות, אבל גם הם יזכו לתשובה שלילית לגבי העסקתם בלא מעט מגזרים. מצבם של בוגרי האוניברסיטאות הוא הטוב ביותר, אך לא בטוח כמה מהם שיסיימו השנה ללמוד ייקלטו בשוק העבודה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully