וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר, אלחדף וקרדן סוגרים את Mustop

נתן ליפסון

10.10.2001 / 18:54

בנובמבר 2000 רכשה קרדן חצי ממניות החברה ב-2.2 מ' ד'

הנהלת Mustop הודיעה היום לעובדיה על סגירת החברה. החברה, שהעסיקה בשיאה כ-20 עובדים, לא הצליחה להתאושש מהקשיים ומהחובות הכספיים שאליהם נקלעה בחודשים האחרונים. לא ניתן היה להשיג את תגובת החברה.

Mustop שימשה למעשה כבלדרית לעסקות שבוצעו באינטרנט תוך שימוש בפרישה של רשת Mailboxes Etc האמריקאית. האתר שהחברה הפעילה איפשר להזמין מגוון רחב של מוצרים מאתרי קניות אינטרנטיים בחו"ל שאינם מבצעים משלוחים לישראל, באמצעות מתן כתובת (תא דואר) ברשת Mailboxes Etc.

בפברואר השנה הודיעה החברה על ביצוע תוכנית שמטרתה להתמקד בשוק העסקי, אחרי שגילתה שהשירות שאותו היא מעניקה חוסך זמן וכסף להרבה לקוחות עסקיים.

הסימן הראשון למצבה המידרדר של החברה היה ביולי השנה, כשפיטרה כרבע מעובדיה במסגרת צעדי התייעלות ונותרה עם 12 עובדים. עידו און, סמנכ"ל בחברה, ציין אז כי הפיטורים נבעו משינויים שעליהם החליטה החברה. בהם צמצום שעות פעילות מחלקת שירות הלקוחות לשעות העבודה הרגילות, לאחר שבעבר פעלה המחלקה 24 שעות ביממה.

באותה עת ביצעה החברה כ-2,800 משלוחים בחודש וצברה כ-12 אלף לקוחות. הכנסותיה של Mustop מכל חבילה עמדו על כ-20 דולר, ולפיכך ניתן לאמוד את קצב ההכנסות החודשי שלה אז בכ-55 אלף דולר.

באוגוסט אישר בית המשפט לנטוויז'ן לעקל את כספיה של Mustop עד סכום של 200 אלף שקל. בתביעה טענה נטוויז'ן יישומי אינטרנט (NIA), חברה בת של נטוויז'ן, כי Mustop צברה חובות של 245 אלף שקל. עתה הודיעה כאמור לעובדיה על סגירתה.

Mustop הוקמה באוגוסט 2000 על ידי דורי דנקנר ומשפחת אלחדף - הנציגים בישראל של רשת Mailboxes Etc.

בעת השקת האתר, באוגוסט 2000, אמר און כי בשנת 2000 יושקעו בחברה כ-3 מיליון דולר. בנובמבר 2000 רכשה קרדן טכנולוגיות 50% ממניות Mustop ב-2.2 מיליון דולר. בסוף אוגוסט דיווחה קרדן במסגרת דו"חותיה לרבעון השני של 2001 כי ביצעה הפחתת מוניטין בגין חברת Mustop בהיקף של 5.6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully