וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת HBOS ועובדי בנק המשכנתאות הבריטי רכשו מניות של הבנק ב-6 מ' ליש"ט לאחר הנפילה במחיר המניה

אשר שכטר

24.3.2008 / 12:05

רכישת המניות נועדה להביע אמון במניית HBOS, לאחר שנפלה ב-7% ביום רביעי



הנהלת HBOS ועובדיו הבכירים של בנק המשכנתאות הגדול בבריטניה השקיעו בשבוע שעבר 6 מיליון ליש"ט (כ-12 מיליון דולר) מכיסם האישי ברכישת מניות של הבנק, בעקבות הנפילה החדה שרשמה מניית הבנק ביום רביעי על רקע שמועות כי הוא סובל מקשיי נזילות - כך הודיע היום HBOS.



מ-HBOS נמסר כי 250 מנהלים ועובדים בכירים בבנק המשכנתאות עשו שימוש ביום חמישי בבונוסים השנתיים שקיבלו כדי לרכוש 1.4 מיליון מניות לפי מחיר של 446 פני למניה, כהבעת אמון בחברה.



ביום רביעי נפלה מניית HBOS ב-7%, לאחר שבמהלך המסחר היא רשמה נפילות חדות בהרבה של עד 17% ומחקה כ-6 מיליארד דולר משווי השוק של החברה, על רקע שמועות כי הבנק נקלע לקשיי נזילות.



ביום חמישי עלתה מניית HBOS ב-6.2%, לאחר שהבנק הפריך את השמועות, אותן כינה "לא מבוססות ומרושעות".



מנכ"ל HBOS, אנדי הורנבי, שילם בעצמו 414 אלף ליש"ט מהבונוס השנתי שלו כדי לרכוש ביום חמישי 92,812 מניות בבנק. צ'רלס דאנסטון, דירקטור בבנק, השקיע כמעט 500 אלף ליש"ט מכיסו האישי כדי לרכוש 100 אלף מניות של HBOS.



חמישה חברי דירקטוריון נוספים הצטרפו לשניים ורכשו מניות של בנק. ההתאוששות המהירה במניית HBOS ביום חמישי אפשרה לרוכשי המניות לגרוף רווח קולקטיבי של 325 אלף ליש"ט.



דובר מטעם HBOS אמר כי מדובר ב"דרך כנה להביע את רמת האמון הגבוהה שיש להנהלה בחברה".



השמועות לפיהן HBOS נקלע לקשיי נזילות ועשוי לקרוס, בדומה לבנק ההשקעות בר סטרנס בארה"ב, שנמכר לג'יי.פי מורגן צ'ייס תמורת 240 מיליון דולר לאחר שהגיע לסף פשיטת רגל, הובילו את הרשויות הפיננסיות בבריטניה לנקוט בצעד לא שגרתי בשבוע שעבר בניסיון להרגיע את השווקים ולהכריז כי הן אינן מודעות לבעיות נזילות כלשהן באף אחד מהבנקים בבריטניה.



רשות ני"ע בבריטניה (FSA) פתחה בחקירת הונאה, בחשד כי סוחרים הפיצו בזדון שמועות על מוסדות פיננסיים בבריטניה, כדי להרוויח מירידת מחירי מניותיהם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully