וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התמ"ת: חברות בוגרות החממות הטכנולוגיות גייסו 2 מיליארד דולר מהמגזר הפרטי משנת 93'

אורה קורן

24.3.2008 / 12:13

מ-93' ועד סוף שנת 2007, בגרו את תכנית החממות למעלה מ-1,100 חברות



חברות בוגרות החממות הטכנולוגיות גייסו 2 מיליארד דולר מהמגזר הפרטי מאז שנת 93', כך נמסר היום מלשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת, אלי אופר. מדובר בכספים שהושקעו בחברות מיציאתן מהחממות ולאורך שנות פעילותן. שיעור ההשקעה בחברות בוגרות חממה מיד עם עזיבתן את המסגרת הממשלתית עומד על 59%.



בשנת 2007 יצאו ממסגרת החממות הטכנולוגיות 50 חברות בוגרות. 64% מהן הצליחו לגייס מימון מהמיגזר הפרטי, בהיקף של 74 מיליון שקל בסך הכל, להמשך הפעילות. במהלך השנה נקלטו 74 פרויקטים חדשים במסגרת החממות.



מ-93' - מועד תחילת הפעלת תוכנית החממות - ועד סוף שנת 2007, בגרו את תכנית החממות למעלה מ-1,100 חברות. 59% מהן הצליחו להשיג השקעת המשך בשוק הפרטי



הסקטור הפרטי השקיע בחברות בוגרות חממה רק בשלב העזיבה שלהן את המסגרת כ-435 מיליון דולר. סכום זה כולל את רכישתה של חברת המיכשור הרפואי רימון מדיקל, שבגרה את חממת "ניות" בשנת 99', על ידי בוסטון סיינטיפיק בסכום ראשוני של 80 מיליון דולר, ובשווי עסקה כולל הנאמד ב-300 מיליון דולר.



מתוך 435 מיליון הדולר שהושקעו בחברות בוגרות חממה בשנת 2007, כ-75 מיליון דולר הושקעו במסגרת סבב השקעה ראשון בחברות, כלומר חברות שיצאו מן החממות רק לאחרונה.



כ-160 פרויקטים פעלו בחממות בשלבי מו"פ שונים. פילוח הפרויקטים לפי תחומי פעילות מראה כי 58% מהפרויקטים הם בתחומי מדעי החיים, 23% בתחומי טכנולוגיות התקשורת והמידע, 13% בתחומי איכות סביבה, חקלאות וחומרים ו-6% בתחומי האלקטרוניקה, המכונות ושונות.



הסכום המצטבר של ההשקעות הפרטיות בפרויקטים בוגרי חממה הוא כמעט פי 4.5 מההשקעה הממשלתית המצטברת בתכנית החממות.



בשלוש השנים האחרונות, הסכום המצטבר של השקעות המדינה בתכנית החממות הוא כ-101 מיליון דולר, בעוד שסך ההשקעות הפרטיות בסבב ראשון בלבד בפרויקטים הוא כ-230 מיליון דולר. כלומר, בתוך שנתיים מתחילת הפעילות של הפרויקטים בחממות בשנים אלו, על כל דולר שהשקיעה המדינה, השיגו הפרויקטים, עם יציאתם מהחממה, 2.3 דולר בשוק הפרטי.



כמעט בכל החממות יש שותפים פרטיים המשקיעים מכספם בהפעלת החממה. מתוך 24 החממות הפעילות, 15 חממות פועלות באזורים פריפריאליים ואזורי פיתוח, ו-3 חממות פועלות בירושלים.



בין החברות בוגרות החממות, נכללות פרוטליקס, קומפיוג'ן, סייטליין, רימון מדיקל, די-פארם, אנזימוטק, מזור רובוטיקה, סימביוניקס, מודיג'ינטק, פרו-אקטיביטי, אארונאוטיקס, ייתרן, נאנומושן, נקסט-ניין, מנגו, דאבל-פיוז'ן, אורגניטק והידרו-תעשיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully