וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח חדש חושף: המטוסים המסחריים של החברות הישראליות מיושנים משמעותית ביחס למקובל בעולם

זוהר בלומנקרנץ

24.3.2008 / 13:12

אל על מפעילה מטוסים שנכנסו לשירות בשנות ה-70'



הגיל הממוצע של צי המטוסים בחברות התעופה הישראליות גבוה משמעותית מהגיל הממוצע של המטוסים בחברות האירופאיות ומעט מהגיל הממוצע בחברות האמריקאיות - כך חושף דו"ח חדש: "צי המטוסים של המובילים הישראלים", שהוגש אתמול למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן.



על פי הדו"ח, שהגיע ל-TheMarker, הגיל הממוצע של צי המטוסים של חברות אל על, סאן דור, ארקיע, ישראייר וק.א.ל הוא כ-15 שנה. הגיל הממוצע של מטוסי הנוסעים הוא כ-13 שנה ושל מטוסי המטען כ-28 שנה.



בסך הכל מונה צי המובילים האוויריים הישראלים 53 מטוסים, אשר 47 הם מטוסי נוסעים, 5 מטוסי תובלה ומטוס יסיב אחד.



הגיל הממוצע של צי מטוסי חברת אל על - כ-14 שנה - והגיל הממוצע של צי מטוסי הנוסעים של החברה - כ-13 שנה - "גבוהים משמעותית מהגיל הממוצע בחברות הזרות המפעילות טיסות סדירות לישראל וממנה - כ-11 שנה", מצויין בדו"ח.



"פערים אלה צפויים להצטמצם עם קליטת מטוסים חדשים והוצאה מהצי של מטוסים בגיל מתקדם יחסית", נכתב עוד.



דני מורג, כלכלן רשות התעופה האזרחית, מדגיש בדו"ח כי "לגיל הממוצע של צי המטוסים יש השלכות על הפגיעה באיכות הסביבה מצד ענף ההובלה האווירית, היות ומטוסי הדור החדש רועשים פחות וחסכוניים יותר בצריכת דלק. כמו כן, לחיסכון בצריכת הדלק, הנגזר משימוש במטוסים חדישים, יש השלכות משמעותיות על ההוצאות התפעוליות", בעיקר לאור העלייה החדה שנרשמה בשנים האחרונות במחירי הדלק הסילוני.



המטוסים הוותיקים ביותר בצי הם שישה מטוסי בואינג 747-200, שיוצרו בסוף שנות השבעים ובתחילת שנות השמונים. כשליש מהצי הוא של מטוסים חדשים, שיוצרו לפני פחות מעשר שנים. המטוסים החדשים ביותר הם שני מטוסים מדגם בואינג 777 שיוצרו ב-2007 ומטוס בואינג 737 שיוצר ב-2003.



הצי בחברות התעופה הישראליות כולל 41 מטוסי סילון מתוצרת בואינג, 2 מטוסי סילון מתוצרת איירבוס ו-10 מטוסי טורבו פרופ, מדגמי ATR ודאש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully