וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת זכויות ביסקל תדלל האחזקה העתידית של גולדשטיין

הארץ

11.10.2001 / 8:57

קבוצת חייל מתכננת הנפקת זכויות ביסקל בהיקף של 25 מיליון דולר, שתמנע מגולדשטיין שליטה מוחלטת בפורמולה; גולדשטיין: "תמיד אוכל להיות בעל המניות הגדול ביותר ביסקל"

מאת רותם שטרקמן

בראיונות שהעניק לכלי התקשורת מיד לאחר חתימת ההסכם למכירת השליטה בפורמולה , שנעשו כנראה בעיקר לצורך הרגעת בעלי המניות בפורמולה, חזר והדגיש דני גולדשטיין, כי כל הקלפים נשארים בידיו. אמנם הדעות בשוק ההון היו כי גולדשטיין עשה עסקה טובה, אך נראה כי לפחות אחד הקלפים נשאר בידיהם של אנשי קבוצת חייל , בעלי השליטה החדשים בחברה המזוהה עם שמו.

יסקל מתכננת לבצע הנפקת זכויות לבעלי מניותיה בהיקף של 25 מיליון דולר, כך שאחזקותיו העתידיות של גולדשטיין ביסקל עשויות להידלל. כך גם אחזקותיהם של בעלי מניות אחרים ביסקל, שלא ישקיעו כספים נוספים במסגרת ההנפקה.

יסקל נסחרת לפי שווי שוק של כ-11 מיליון דולר, כך שאי השתתפות בהנפקה תגרור אחריה דילול משמעותי.

גולדשטיין מחזיק באג"ח להמרה ל-53% ממניות יסקל, אך כיום אינו בעל מניות בחברה, כך שהנפקת הזכויות המתוכננת לבעלי המניות בלבד תדלל את שיעור אחזקותיו ביסקל. אם ירצה גולדשטיין להישאר עם שיעור האחזקות המקורי, הוא יהיה חייב להמיר קודם את האג"ח למניות ולאחר מכן להשתתף בהנפקה בהשקעה כספית.

"העסקה בנויה כך שהקלפים בידי"

אחד המשפטים שעליהם חזר גולדשטיין באותם ראיונות הוא: "העסקה בנויה כך שהקלפים בידי. אני יכול לקחת את הכסף וללכת, ואני יכול לחזור למצב של שליטה בפורמולה על ידי שליטה ביסקל".

למרות דברים אלה, לאחר ביצוע ההנפקה לא יוכל גולדשטיין לחזור לשליטה מוחלטת בפורמולה באמצעות יסקל, וכשימיר את האג"ח למניות הוא יחזיק מניות יסקל בשיעור נמוך מ-50%.

גולדשטיין אמר אתמול כי ההסכם עם יסקל ארוך ובעל התניות רבות, וכי הוא אינו מודאג. לדבריו, היה ברור מראש כי יסקל תיאלץ לגייס כסף באיזושהי דרך והוא הביא בחשבון את כל התרחישים, כולל הנפקת זכויות. גולדשטיין ציין כי גם אם ידולל בשיעור מסוים, ויירד למשל מ-53% ל-48% מהמניות ביסקל, הוא עדיין יישאר בעל המניות הגדול ביותר.

"בפועל תמיד אוכל לחזור ולשלוט ביסקל", אמר והסביר כי מי שמחזיק ב-45% ממניות חברה בורסאית יהיה תמיד בעל השליטה, ורף ה-50% אינו משמעותי בעבורו.

קבוצת חייל באמצעות יסקל רכשה מגולדשטיין את מניותיו (כ-17%) בעסקה מורכבת של מזומן ואג"ח להמרה. עם חתימת ההסכם קיבל גולדשטיין 25 מיליון דולר במזומן ועוד אג"ח להמרה למניות יסקל בשיעור של 53%. מועד פירעון האג"ח ל-43 מיליון דולר יהיה בעוד שלוש שנים.

לדברי גולדשטיין, לוקח כחודשיים לבצע הנפקת זכויות, בגלל הצורך באישור האסיפה הכללית של בעלי המניות והכנת התשקיף, ועומד לרשותו טווח זמן מספיק לצורך החלטה על צעדיו הבאים. לדבריו, בהסכם המכירה קיימות גם אפשרויות להטלת וטו מצדו על פעולות שונות, כמו למשל על הנפקה שתדלל אותו בצורה משמעותית. ואולם, לא נראה לו שזה מה שיקרה ביסקל.

אם ירצה להמיר את האג"ח שבבעלותו למניות יסקל ייאלץ גולדשטיין לוותר על 43 מיליון הדולר. כך שאם מחשבים את מחיר מניות פורמולה שיחזרו לשליטתו כשיבצע המרה זו, יוצא כי הוא גבוה בהרבה משווי השוק שלהן. לכאורה, יקבל גולדשטיין רק כחצי מהמניות שהיו בידיו לפני המכירה תמורת 43 מיליון דולר.

ואולם, גולדשטיין מציע חשבון אחר, ואומר כי בנוסף לשליטה במניות פורמולה שמכר ליסקל, יקבל גם שליטה במניות פורמולה שנרכשו מאז בשוק על ידי יסקל (כ-25% בסך הכל). בנוסף, גולדשטיין טוען כי יקבל גם את השליטה על אחזקות יסקל בחברות שבהן היא השקיעה, בעיקר בתחום הטכנולוגיה והנדל"ן.

גולדשטיין אמר גם כי ליסקל יש כיום חוב גדול, אך רוב החוב הוא כלפיו, כך שהמרת האג"ח שבבעלותו למניות יסקל תקטין את חובה של החברה ותעלה את שוויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully