וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ההשקעות אקטיבה בוחנת הצטרפות לפרויקט יבוא גז מקטאר

אורה קורן

24.3.2008 / 14:13

את הפרויקט מובילה כלל תעשיות, שבשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר



איש העסקים הסלובני דארקו הורבט, בעל חברת ההשקעות אקטיבה, בוחן הצטרפות לפרויקט ליבוא גז טבעי מקטאר. את הפרויקט מובילה כלל תעשיות, שבשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר. הורבט היה בעבר שותפו של דנקנר בגנדן, בעלת השליטה באי.די.בי, אך יצא מהשותפות ב-2005-2006. לשניים השקעות משותפות בנדל"ן ובאנרגיה בארה"ב.



עו"ד דורון לצר - יו"ר אקטיבה ושותף בכיר במשרד עורכי הדין ועורכי הפטנטים פרל, כהן, צדק ולצר - אישר את הידיעה. "אקטיבה בוחנת בימים אלה את תחום המחצבים ואוצרות הטבע כיעדים מועדפים להשקעות", אמר לצר. "להורבט יש צוות בכיר שבוחן עסקות בתחומי אנרגיה כדוגמת נפט וגז, ומנתח ומקדם אותן לפי הצורך. עסקת יבוא הגז מקטאר נמצאת אצלו בשלב התחלתי של בדיקה, אם כי אקטיבה שמה דגש בשלב זה על דרום אמריקה". דובר אי.די.בי הכחיש את הידיעה.



כלל תעשיות בוחנת אפשרות לייבא גז מקטאר באמצעות חברת הגז של הנסיכות, שנמצאת בבעלות חברת הנפט של המשפחה השלטת, א-תאני. מדובר בעסקה שעשויה להגיע להיקף של מיליארדי דולרים וכוללת הקמת מתקנים לניזול הגז, הולכתו במכליות והקמת מתקנים להפיכתו מחדש לגז באזור מפרץ אילת-עקבה כדי להוליכו בצינורות לישראל. התוכנית עדיין לא אושרה באופן רשמי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully